close
دانلود آهنگ جدید
دیجیتالیها - 4
loading...

دیجیتالیها

اشخاص موظف به پرداخت مالیات

سامان بازدید : 142 چهارشنبه 09 آبان 1397 نظرات ()

تمامی مالکین اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به اموال یا املاک خود واقع در ایران مشمول پرداخت مالیات می باشند.

تعریف مالیات :

مالیات وجهی است که پرداخت آن به دولت، برای بهره وری از امکانات، منابع، خدمات عمومی و ضروری، دفاع همگانی و ابادانی کشور  لازم می باشد.

اشخاص موظف به پرداخت مالیات :

–تمامی مالکین اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به اموال یا املاک واقع در ایران

–کلیه درآمدهای هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران که در داخل یا خارج از کشور به دست‎ می‌آورد.

–کلیه درآمدهایی که در ایران توسط هر شخص حقیقی ایرانی مقیم خارج از ایران به دست‎ می‌آید.

–کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران توسط هر شخص حقوقی ایرانی تحصیل‎ می‌شود.

–کلیه درآمدهایی که در ایران توسط هر شخص غیرایرانی اعم از حقیقی یا حقوقی کسب‎ می‌شود و همچنین کلیه درآمدهایی که بابت واگذاری امتیازات یا سایر حقوق خود و یا دادن تعلیمات و کمک‎های فنی و یا واگذاری فیلم‎های سینمائی از ایران بدست‎ می‌آید.

اشخاص غیر موظف به پرداخت مالیات:

–دستگاه‎هایی که بودجه آن‎ها توسط دولت به دست‎ می‌آید.

–موسسات دولتی و وزارتخانه ‎ها

–شهرداری ‎ها

تبصره

 (۱درآمدهای به دست امده از فعالیت‎های اقتصادی از قبیل فعالیت‎های صنعتی، تجاری، معدنی، خدماتی و دیگر فعالیت‎های تولیدی برای اشخاص موضوع این ماده، که به نحوی غیر از طریق شرکت نیز حاصل می شود، در هر مورد به طور جداگانه به نرخ مذکور در ماده ۱۰۵ این قانون شامل مالیات می‌باشد. مسئولان اداره امور در این‌گونه موارد نسبت به سهم فعالیت مذکور موظفند تا تکالیف مزبور را طبق مقررات این قانون انجام دهند. در غیر این صورت مسئولیت تضامنی نسبت به پرداخت مالیات متعلق با مودی خواهند داشت.

 (۲شرکت‎ هایی که تمام یا بخشی از سرمایه آن ها به اشخاص و موسسه‎های مذکور در بندهای فوق تعلق دارد، سهم درآمد یا سود آن‎ها از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

معافیت های مالیاتی

سامان بازدید : 152 چهارشنبه 09 آبان 1397 نظرات ()

همان‌طور که می‌دانید پرداخت مالیات یکی از اجزای لاینفک فعالیت اقتصادی در کشور محسوب می‌شود؛ اما بنا بر قانون، برخی از ارگانها، سازمان و اشخاص از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. در این مقاله سعی نموده‌ایم اطلاعات مفیدی در مورد معافیت‌های مالیاتی در خدمت خوانندگان گرامی قرار دهیم.

چه افراد یا ارگان‌هایی مشمول معافیت‌های مالیاتی قرار می‌گیرند؟

با استناد به ماده ۲ قانون‌های مالیاتی، افراد و ارگان‌هایی از پرداخت مالیات معاف هستند که در ادامه مقاله نام آن‌ها آورده شده است.

کلیه وزارت خانه‌ها

کلیه موسسات دولتی

کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور

شهرداری‌ها

کلیه بنیادها و نهادهایی که مجوز کاری خود را از مقام معظم رهبری و یا حضرت امام (ره) دریافت نموده‌اند نیز، مشمول این قانون می‌شوند.

گفتنی است این قانون به‌منظور کاهش پیچیدگی‌های مالیاتی ایجاد گشته است.

تبصره ۱ – کلیه موسسات یا شرکت‌هایی که تمام یا قسمی از سرمایه آن‌ها از سوی اشخاص و ارگان‌های ذکرشده دربند فوق تامین می‌گردد، میزان درآمد و سود مالی آن‌ها مشمول این ماده نخواهد شد. آنچه در این تبصره آورده شده است، ممنوعیت و موردی به‌منظور استفاده شرکت‌ها و افراد مزبور از فعالیت‌های مقرر در این ماده ندارد.

تبصره ۲ – مبنی بر ماده ۱۰۵ موجود در قوانین مالیاتی کلیه افراد و موسساتی که فعالیت‌های معدنی، اقتصادی، خدماتی، تجاری، صنعتی و … انجام می‌دهند و به‌طورکلی فعالیت‌های تولیدی آن‌ها جدای از شرکت تحصیل می‌گردد، مشمول پرداخت مالیات خواهند شد. لذا این افراد موظف‌اند کلیه مالیات تعیین‌شده را در زمان مقرر پرداخت نمایند در غیر این صورت، مسئولان مالیاتی مسئولیت تضامنی برای مودیان ایجاد خواهند نمود.

با استناد به تبصره ۳ – ماده ۱۳۲ هرساله کلیه شرکت‌های ایران‌گردی و جهان گردی که مجوز کاری خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرده‌اند، از پرداخت ۵۰ درصد از مالیات معاف خواهند شد.

با استناد به ماده ۱۳۳ قوانین مالیاتی، درآمد شرکت‌های کارگری، روستایی، کشاورزی، عشایری، دانشجویی و سایر اتحادیه‌های وابسته به آن‌ها، مشمول پرداخت مالیات قرار نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است با استناد به ماده ۱۴۵ قوانین مالیاتی، افرادی که سود مالی دریافت می‌کنند به‌طورکلی از پرداخت مالیات معاف هستند. در ادامه سودهای مالی که مشمول معافیت مالیاتی قرار می‌گیرند، آورده شده است.

بر اساس این قانون، سود سپرده‌های بازنشستگان، کارمندان و کارگران در نزد بانک‌های کشور مشمول پرداخت مالیات قرار نمی‌گیرند.

کلیه حساب‌های پس‌انداز و یا سپرده‌های بانکی که به آن‌ها سود و جایزه تعلق می‌گیرد، از پرداخت مالیات معاف هستند.

افرادی که جوایزی مربوط به اوراق قرضه دولتی دریافت می‌کنند نیز بر طبق قانون از پرداخت مالیات معاف هستند.

افرادی که جایزه و سودی را از اوراق مشارکت دریافت می‌نمایند نیز مشمول معافیت‌های مالیاتی قرار می‌گیرند.

تنظیم صورت دارایی پس از رفع توقیف از اموال تاجر ورشکسته

سامان بازدید : 239 دوشنبه 16 مهر 1397 نظرات ()

پس از آنکه اموال تاجر ورشکسته، از توقیف خارج شد ، باید صورت دارایی او مجدداَ به نحو ذیل تنظیم گردد :
1. مدیر تصفیه پس از تقاضای رفع توقیف شروع به تنظیم صورت دارایی می کند. ( ماده 451 قانون تجارت )
2. مدیر تصفیه، برای این امر، تاجر ورشکسته را هم در این موقع احضار می کند، ولی عدم حضور او مانع از تنظیم صورت دارایی نمی گردد. ( ماده 451 ق. ت )
3. مدیر تصفیه به تدریج که رفع توقیف می شود، صورت دارایی تاجر ورشکسته را در دو نسخه تهیه می نماید. یک نسخه به دفتر محکمه تسلیم شده و دیگری نزد او باقی می ماند. ( ماده 452 ق. ت )
4. مدیرتصفیه می تواند برای تهیه صورت دارایی و تقویم اموال از اشخاصی که لازم بداند، استمداد کند. ( ماده 453 ق. ت )
5. صورت اشیایی که بنا بر ماده 444 ق. ت توقیف نشده اند، ولی قبلاَ تقویم شده است ، ضمیمه صورت دارایی خواهد شد. ( ماده 453 ق. ت )
سوال : آیا می توان در طی ورشکستگی، سرمایه تاجر ورشکسته را به کار انداخت ؟
جواب : بله، به کار انداختن سرمایه تاجر ورشکسته در طی دوران ورشکستگی، با اجازه عضو ناظر توسط مدیر تصفیه به عمل می آید.

    شیوه وصول مطالبات و فروش اموال تاجر ورشکسته

1. پس از تهیه شدن صورت دارایی، تمام مال التجاره و وجه نقد و اسناد و مطالبات و دفاتر و نوشتجات و اثاثیه و اشیاء تاجر ورشکسته، به غیر از مستثنیات دین، به مدیر تصفیه تسلیم می شود. ( ماده 456 ق.ت )
2. مدیر تصفیه با نظارت عضو ناظر به وصول مطالبات مداومت می نماید. ( ماده 457 ق. ت )
3. مدیر تصفیه با اجازه مدعی العموم ( دادستان ) و نظارت عضو ناظر به فروش اثاث البیت و مال التجاره تاجر مباشرت می نماید. ( ماده 457 ق. ت )
4. مدیر تصفیه باید قبل از فروش اموال اظهارات تاجر ورشکسته را استماع یا لااقل مشارالیه را برای دادن توضیحات احضار کند. ( ماده 457 ق. ت )
5. وجوهی که توسط مدیر تصفیه دریافت می شود، باید فوراَ به صندوق عدلیه محل تسلیم گردد. صندوق مزبور حساب مخصوصی برای عمل ورشکسته اعم از عایدات و مخارج باز می کند. ( ماده 460 ق. ت )
6. وجوه مزبور از صندوق مسترد نمی گردد، نگر به حواله عضو ناظر رو تصدیق مدیر تصفیه . ( ماده 460 ق. ت )

    نقش مدیر تصفیه در دعاوی له یا علیه ورشکسته

1. از تاریخ ورشکستگی، هر دعوایی علیه شخص ورشکسته باید به طرفیت مدیرتصفیه اقامه گردد. ( ماده 419 ق. ت ) البته منظور دعاوی مالی است، چرا که شخص ورشکسته نسبت به امور غیرمالی اش ممنوع از تصرف نیست و بنابراین در دعاوی غیرمالی مدیر تصفیه قائم مقام تاجر ورشکسته نیست.
2. نسبت به تمام دعاوی که هیات طلبکاران در آن ذینفع باشند، مدیر تصفیه با اجازه عضو ناظر می تواند دعوی را به صلح خاتمه دهد. ( ماده 458 ق. ت )
3. اگر دعوی، راجع به اموال غیرمنقول یاشد، برای صلح آن تاجر ورشکسته باید احضار شود. ( ماده 458 ق. ت )
4. اگر موضوع صللح قابل تقویم نبوده، یا بیش از پنج هزار ریال باشد، صلح در صورتی لازم الاجرا می گردد که محکمه آن را تایید نماید. در موقع تایید صلح نامه، محکمه تاجر ورشکسته را احضار می کند. ( ماده 459 ق. ت )
5. تاجر ورشکسته در هر صورت حق دارد که به صلح اعتراض کند. ( ماده 459 ق. ت )
6. اگر صلح راجع به اموال غیرمنقول باشد، اعتراض ورشکسته موجب جلوگیری از اجراء صلح می گردد، تا آنکه محکمه تکلیف صلح را معین نماید. ( ماده 459 ق. ت )

    اقدامات تامینی به تفع تاجر ورشکسته

1. مدیر تصفیه مکلف است از روز شروع به ماموریت اقدامات تامینی برای حفظ حقوق تاجر ورشکسته نسبت به مدیونین او به عمل آورد. ( ماده 461 ق. ت )
2. تاجر ورشکسته می تواند در موقع کلیه عملیات تامینی حاضر باشد.

مدارکی که هیئت موسس تعاونی به اولین مجمع عمومی عادی تسلیم می کند

سامان بازدید : 155 دوشنبه 16 مهر 1397 نظرات ()

یکی دیگر از شرکت های تجاری شرکت های  تعاونی است که هدف آن با سایر شرکت هایی که تاکنون درباره ی آن ها صحبت شد فرق می نماید زیرا هدف شرکت های سهامی عام و خاص و نسبی و غیره فعالیت به منظور سود و بهره دهی بیشتر است در صورتی که هدف اصلی شرکت های تعاونی کمک به بهبود وضع اقتصادی و رفاه شرکاء و تامین حوائج و نیازمندی های مخصوص آن ها است.
طبق تعریف ماده اول قانون شرکت های تعاونی مصوب 11/ 5/ 34 ، شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی و حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان موافق اصول تشکیل می شود.
در شرکت تعاونی ، حداقل شرکا 7 نفر ، حداقل سرمایه محدودیت ندارد و حداقل هیات مدیره یا مدیران 1 نفر یا بیشتر است . میزان مسئولیت هر یک از شرکا ، در صورت سهامی بودن به میزان مبلغ اسمی هر سهامدار و در غیر سهامی ، با توجه به تراضی شرکا در اساسنامه است.
مرجع ثبت تعاونی ها در تهران " اداره کل ثبت شرکت ها " و در شهرستان ها " اداره ثبت " واقع در مرکز اصلی تعاونی است.
لازم به توضیح است، هرگونه تغییری که بعداَ در اساسنامه یا در اعضای هیئت مدیره ، بازرسان و مدیرعامل تعاونی یا در سرمایه آن صورت گیرد، باید به مرجع ثبت تعاونی اعلام شود.

    هیات موسس شرکت تعاونی و وظایف آن

برای تاسیس هر تعاونی می بایست هیئتی به نام هیئت موسس تشکیل شود. هیات موسس عبارت است از عده ای از افراد واجد شرایط عضویت در تعاونی مربوط که اقدام به تاسیس تعاونی می نمایند. تعداد اعضای هیئت موسس نباید از سه نفر کمتر باشد. وظایف این هیات عبارتند از :
- تهیه و پیشنهاد اساسنامه طبق قوانین و مقررات
- دعوت به عضویت افراد واجد شرایط در شرکت تعاونی
- تشکیل اولین مجمع عمومی عادی جهت تصویب و ثبت اساسنامه و تعیین هیات مدیره و سایر وظایف مجمع عمومی.

    هیئت موسس باید مدارک و اوراق ذیل را در بدو تشکیل جلسه اولین مجمع عمومی عادی در اختیار آن قرار دهد :

- طرح اساسنامه تعاونی، یعنی نمونه اساسنامه ای که به وسیله هیئت موسس تکمیل و تدوین شده است ؛
- لیست اسامی و مشخصات کلیه داوطلبان اولیه عضویت، تعداد سهام و میزان وجوه نقدی لازم التادیه ای که هر کدام از داوطلبان بابت آن پرداخته است، لیست انواع آورده های جنسی ( در صورت وجود ) و قیمتی که کارشناس رسمی دادگستری برای هر یک از آن ها تعیین کرده است ، اوراق درخواست عضویت و تعهد رعایت مقررات اساسنامه داوطلبان و پرونده هایی که برای آن ها تشکیل شده است ؛
- لیست حاوی اسامی و مشخصات که هنگام ورود داوطلبان به جلسه از آن ها تهیه شده و برگه های اجازه ورود که از آن ها جمع آوری شده است ؛
- عین موافقتنامه تشکیل تعاونی ؛
- گواهی مربوط به کل موجودی حاصل از پرداخت وجوه لازم التادیه سهام که هیئت موسس از صندوق تعاون یا شعبه بانک مربوط اخذ کرده است.
- کلیه اوراق راجع به خرید سهام که داوطلبان عضویت در نزد صندوق تعاون یا شعبه بانک مربوط تکمیل و امضا کرده اند و ممهور به مهر بانک یا صندوق تعاون می باشد ؛
- انتخاب اولین بازرسان، اعم از اصلی و علی البدل، طبق اساسنامه تصویب شده در همین مجمع ؛
- بررسی و تصویب امور دیگری که در دستور جاسه مجمع قرار دارد.
مجمع باید نخست با ملاحظه گزارش هیئت موسس و اوراق و مدارک ارائه شده و در صورت لزوم با بررسی های لازم اطمینان حاصل کند که همه داوطلبان عضویت از جمله حاضران در جلسه، حائز شرایط لازم برای عضویت هستند و پس از آن برای تصویب اساسنامه به طرح و بررسی آن بپردازد، زیرا فردی که حائز شرایط عضویت نباشد چون نمی تواند به عضویت تعاونی پذیرفته شود پس نمی تواند در بررسی و تصویب اساسنامه و امور دیگری که باید به تصویب مجمع برسد مشارکت و ابراز رای کند.

آثار حکم ورشکستگی درباره تاجر متوفی و جانشینان او

سامان بازدید : 181 یکشنبه 18 شهريور 1397 نظرات ()

ورشکستگی تاجر یا شرکت تجاری درنتیجه توقف از تادیه وجوهی که بر عهده اوست حاصل می شود. در امر ورشکستگی تجار و شرکت های تجاری با دو قانون مواجه هستیم :
1- قانون تجارت مصوب سال 1311 از ماده 412 تا ماده 575.
2- قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی مصوب 24 تیرماه 1314 از ماده 1 تا ماده 60.
3- آیین نامه قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی مصوب سال 1318 از ماده 1 تا ماده 67.
نکات مهم راجع به ورشکستگی :
1- تاجر ورشکسته از تاریخ صدور حکم ورشکستگی تا خاتمه عملیات تصفیه از تصرف در امور مالی خود ممنوع است و در این مدت جزو محجورین می باشد و به جای وی اداره تصفیه و یا مدیر تصفیه حق اداره اموال او را بر عهده خواهد داشت.
2- در ورشکستگی تمام طلبکاران تاجر و بعضی از مقامات دولتی در حکم هیئت واحدی دخالت دارند و به حساب کلیه طلبکاران یک جا رسیدگی می شود.
3- ورشکستگی به وسیله خود تاجر یا دادستان یا طلبکاران باید اعلام شود.
4- در صورتی که حکم توقف تاجر صادر شود درباره تمام طلبکاران تاجر موثر است.
5- ورشکستگی ممکن است عادی به تقلب یا به تقصیر باشد .
همینکه حکم ورشکستگی تاجری صادر گردید دارای آثار و نتایج متعددی به شرح ذیل می باشد :
1- آثار حکم ورشکستگی نسبت به خود تاجر که باعث ممنوعیت او می گردد.
2- آثار حکم ورشکستگی به قائم مقام تاجر که امور تصفیه را به عهده می گیرد. که در این جا به مفهوم خاص می باشد ولی به موجب قانون مدنی اشخاص دیگری به مفهوم عام قائم مقام محسوب می شوند. ( ماده 219 قانون مدنی )
3- آثار ورشکستگی نسبت به معاملات تاجر در مواردی که موجب بطلان معاملات و یا فسخ آن ها می گردد.
4- آثار حکم ورشکستگی درباره تاجر متوفی و قائم مقام وی که راجع به این مورد ، در این مقاله توضیحاتی داده می شود.

    آثار حکم ورشکستگی درباره تاجر متوفی و جانشینان او

برابر قسمت دوم ماده 412 قانون تجارت که می گوید :
( حکم ورشکستگی تاجری را که حین الفوت در حال توقف بوده تا یک سال بعد از مرگ او می توان صادر نمود )
دادگاه به تقاضای طلبکارها یا قاضی دادگاه محل می تواند با وجود شرایط ذیل حکم ورشکستگی تاجر متوفی را صادر نماید.
1- اینکه تاجر متوفی در حین فوت دچار توقف شده باشد.
در این مورد همانطوری که برای تاجری که در قید حیات است حکم ورشکستگی صادر می شود تا حقوق طلبکاران وی حفظ گردد.
حکم ورشکستگی تاجر متوفی پس از فوت او هم به همین انگیزه یعنی حمایت از طلبکاران وی و حفظ حقوق آن ها جایز است.
2- صدور حکم ورشکستگی تاجر متوفی مقید به این امر است که از تاریخ فوت او بیشتر از یکسال نگذشته باشد. علت تصریح این قید شاید این باشد که پس از یکسال حکم ورشکستگی او شاید نتیجه ای نداشته باشد زیرا ممکن است وراث با اخذ گواهی انحصار وراثت اموال را تصرف نموده و یا از بین برده باشند. گرچه هم به موجب قانون مدنی و هم به موجب قانون امور حسبی وراث، قائم مقام متوفی می باشند و پس از فوت او ابتدا باید طلب طلبکاران را از ترکه پرداخت نموده اگر مازاد بر آن چیز باقی ماند برابر قانون ارث بین خود تقسیم نمایند. اما حکم ورشکستگی تاجر پس از فوت او و اعلام آن به وراث این فایده را دارد که آن ها از دخالت در اموال او ممنوع می باشند و در این مورد هم، مدیر تصفیه قائم مقام خاص متوفی می گردد. ورشکستگی نسبت به متوفی و وراث او می باشد که قائم مقام نامیده می شوند و در موارد 219 و 870 قانون مدنی و ماده 225 قانون امور حسبی و مواد بعدی مورد توجه قرار گرفته است.

معایب نداشتن دفاتر تجاری چیست ؟

سامان بازدید : 140 یکشنبه 18 شهريور 1397 نظرات ()

بعد از این که شخص حقیقی یا حقوقی به عنوان تاجر شناخته شد تکالیفی را باید انجام دهد :
الف: نگهداری 4 دفتری که در ماده 6 ق.ت، از آن ها نام برده شده است. ( دفتر روزنامه ، دفتر کل ، دفتر دارایی ، دفتر کپیه )
ب: ثبت نام در دفتر ثبت تجاری
لازم به یادآوری است، دفاتر تجاری دفتری است که بازرگانان امور تجاری خود از قبیل داد و ستد تجاری، معاملات و واردات و صادرت تجاری و ... را در آن منعکس می کند. همچنین دفاتر تجاری، دفاتری هستند که تجار ( به استثنای کسبه جزء ) مکلف به تنظیم و تدوین آن طبق شرایط قانونی و موظف به ضبط معاملات و واردات و صادرات و به طور کلی تمام امور تجاری خود در دفاتر مزبور هستند.

    نگهداری دفاتر تجاری

با توجه به ماده 6 ق.ت، هر تاجری مکلف است از دفاتر تجاری استفاده کند، البته با وجود این که کسبه جزء تاجر محسوب می شوند، از نگهداری دفاتر تجاری معاف می باشند. دفاتر تجاری سند عادی هستند.
به موجب ماده 96 قانون مالیات های مستقیم سال 1366، کسبه جزء :
1. کسبه، پیشه وران و تولیدکنندگان و نظایر آن ها که حداکثر درآمد آن ها در سال یکصد میلیون ریال باشد. مثلاَ سوپرمارکتی که حداکثر درآمد سالیانه او پنج میلیون تومان است.
ثمره ی تفکیک میان کسبه جزء را صادر نمود و دادخواست ورشکستگی کسبه جزء پذیرفته نمی شود و باید دادخواست اعسار بدهند. معیار تشخیص کسبه جزء از تاجر، میزان درآمد سالیانه می باشد نه موضوع فعالیت، زیرا موضوع فعالیت هر دو عمل تجاری است.
کسبه جزء اشخاص حقیقی می باشند و اشخاص حقوقی را نمی توان کسبه جزء نامید.

    معایب نداشتن دفاتر تجاری

الف) با توجه به بند 3 ماده 542 ق.ت، تاجری که دفتر نداشته باشد یا دفاتر او ناقص یا بی ترتیب باشد ممکن است ورشکسته به تقصیر شناخته شود. ( از موارد ورشکسته به تقصیر اختیاری می باشد، یعنی صدور حکم ورشکستگی به تقصیر با تشخیص دادگاه است نه تکلیف دادگاه ).
ب) اگر در دادگاه به دفتر تجاری تاجر استناد شود، تاجر مکلف است این دفتر را ابراز کند مگر آن که ثابت نماید دفتر تاجر تلف شده یا به آن دسترسی ندارد. در غیر این صورت عدم ابراز دفاتر می تواند از قرائن مثبته بر ضرر تاجر باشد.
ج) جزای نقدی مقرر در ماده 15 ق.ت
د) مالیات علی الراس محاسبه می شود یعنی مامور مالیاتی اوضاع و احوال تجارتخانه را مشاهده و با توجه به آن مالیات را محاسبه می کند.
نکته : دفاتر روزنامه و کل ملاک محاسبه مالیات می باشند.

    تکلیف تاجر در قبال دفاتر تجاری

تاجر مکلف است کلیه معاملات را به ترتیب تاریخ وارد دفتر تجاری بنماید و هم چنین مکلف است دفاتر تجاری از ختم هر سال مالی تا 10 سال نگه دارد. تکلیف به نگهداری دفاتر تجاری برای تاجر تا 10 سال است اما این به این معنا نیست که پس از 10 سال این دفاتر قابلیت استناد در دعاوی را از دست می دهند. در نتیجه دفاتر تجاری قابلیت استناد نامحدود دارد.
البته به موجب ماده 157 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی 1380، تکلیف نگهداری دفاتر تجاری برای تعیین میزان مالیات بر درآمد، 5 سال است.

    ثبت نام تاجر در دفاتر تجاری

دفتر ثبت تجاری مخصوص ثبت نام اشخاصی است که به شغل تجارت اشتغال دارند. دفتر ثبت نام تجاری برخلاف دفاتر تاجر، سند رسمی می باشد. یکی از الزامات حرفه ای شغل تجارت، ثبت نام تاجر در دفاتر تجاری است.
نکته : ثبت نام در دفتر ثبت تجاری برای شرکت های تجاری با ثبت در مرجع ثبت شرکت ها تفاوت دارد. ثبت در دفتر ثبت تجاری به صورت اعلامی می باشد و اداره ثبت مسئولیتی نسبت به صحت مطالب ارائه شده ندارد و قانون نیز ضمانت اجرایی در خصوص ارائه اطلاعات نادرست معین نکرده است.

چگونه یک نام تجاری یا برند بسازیم

سامان بازدید : 139 دوشنبه 29 مرداد 1397 نظرات ()

چگونه یک نام تجاری یا برند بسازیم ؟ پس از ثبت برند و ثبت علامت تجاری خود شما نیاز به این دارید که علامت تجاری و برند خود را به همگان معرفی کنید .  بخش بزرگی از هنر بازاریابی ، کوشش در راه ساختن و پرورش‏ نام تجاری فرآورده است . فرآورده‏های بی‏نام را مشتری به چشم یک‏ کالا می‏نگرد و در آنجا تنها قیمت مطرح است پس برنده آن کسی‏ است که پایین ترین قیمت را دارد . البته ، برخورداری از نام تجاری‏ شناخته شده به تنهایی کارساز نیست. سوالاتی که در مورد ساختن نام‏ تجاری مطرح می‏شود عبارتند از : مفهوم آن نام چیست ؟ چه چیزی به‏ همراه دارد ، کارکرد آن چگونه است،چه انتظاری را برمی‏انگیزد؟ و چه میزان برتری بر فرآورده‏های مشابه می‏آفریند؟بنابراین اگر تنها بر خود نام تجاری تکیه شود،شکست در پی خواهد داشت.به همه جنبه های بازاریابی توجه نمایید، تک تک آنها را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی در کسب و کار شما برای مشتریان منحصر به فرد و جذاب است چه کارهایی است که شما بهتر از بقیه انجام می دهید. اگر این عوامل منجر به برتری در برابر رقبا می شود در این صورت توانسته اید پتانسیل منحصر به فرد خود را برای فروش شناسایی کنید. این پتانسیل ها عوامل اصلی و سودمندی هستند که منجر به موفقیت کسب و کار شما می شوند و باید هسته اصلی استراتژی تکامل نام تجاری شما را تشکیل دهند. بیشتر شرکت ها بر چند پتانسیل قدرتمندتر و قابل فهم تر تمرکز می کنند تا به سادگی پیام نام تجاری خود و مزایایی که دارد بیان کنند.


پتانسیل های منحصر به فرد سازمان شما برای فروش همان دلیلی است که مشتریان از شما خرید می کنند و ارزش نام تجاری شما را تعیین می کنند. البته عوامل تعیین کننده ارزش نام تجاری باید پویا بوده و با تغییرات بازار و شرایطی که پیش می آید هماهنگ باشند و استراتژی کسب و کار شما هم باید مطابق آن به روز رسانی شود. بعد از اینکه این این کار ها انجام شد باید مطمئن شوید که مشتریان شما این تغییرات را احساس می کنند و متوجه ارزش افزوده نام تجاری شما شده اند. این به معنای سازمان دهی همه عناصر بازاریابی برای افزایش ارزش و اعتبار نام تجاری شما است. پرسنل شما، محصولی که تولید می کنید، پیامی که در تبلیغات خود می دهید و حتی روش پاسخگویی به شکایات مشتریان، در این روند مهم و تاثیر گذارند. ساخت یک نام تجاری ارزشمند و قابل احترام نیاز به مقدار زیادی کار سخت و طاقت فرسا دارد و همچنین باید خود و کارمندان خود را به چنین روندی متعهد نمایید.

فراموش نکنید که یک نام تجاری یا برند در ذهن مشتری جای دارد. این مجموعه ای از افکار و احساسات درباره یک سازمان یا کسب و کار خاص، کالا یا خدمات است. یک سازمان می تواند برداشتی که از نام تجاری اش می شود را مدیریت کند اما هیچگاه بر این برداشت کنترل ۱۰۰ درصدی نخواهد داشت.

« یک نام تجاری همیشه در ذهن مشتریان وجود دارد »

یک نام تجاری با نشانی که بر روی محصولات و بسته بندی آنها قرار می گیرد به صورتی قابل لمس نمایش داده می شود و این به مشتریان اجازه می دهد به سادگی محصولی را که دارای هویت است شناسایی کنند. این کار می تواند به کمک رنگ، لوگو، شعار های تبلیغاتی و فونتی منحصر به فرد انجام پذیرد و باید برای هر کدام از موارد گفته شده کار کرد تا مجموعه آنها بتوانند تاثیرگذار باشند. نشان گذاری موفق یعنی اهمیت به ارزش و اعتبار نام تجاری

«نام تجاری ابزاری قدرتمند برای تاثیرگذاری است»

نام تجاری می تواند ابزار قدرتمندی برای تاثیرگذاری باشد اما بعد از اینکه یک نام تجاری ساخته شد برای ایجاد اعتماد نیاز به زمان قابل توجهی دارد. وقتی که تصویر ذهنی مشتری ساخته شد تغییر آن بسیار سخت است بنابراین باید از همان ابتدای تاسیس سازمان و ایجاد نام تجاری در راه درست قدم بردارید.

چگونه علامت تجاری خود را به برند تبدیل کنید

سامان بازدید : 147 دوشنبه 29 مرداد 1397 نظرات ()

به دست آوردن یک علامت تجاری اگر شما هدف انجام کسب و کار در همه مرزهای دولت یا ملی داشته باشید. یک علامت تجاری جلوگیری سایرین از تجاوز به هویت کسب و کار خود را با استفاده از یک اسم مشابه، آرم، و یا دیگر شناسایی ویژگی های اسم تجاری خود را.

در آینده با یک اسم است که تجدید نظر به مصرف کنندگان تشویق کرد و وکیل علامت تجاری خود را یک فرایند به چالش کشیدن، خسته کننده، و حتی دردناک می باشد. بخشی از معضلی که مصرف کنندگان به طور کلی ترجیح نام متشکل از کلمات آشنا که اتصال سریع و درک، در حالی که وکلا ترجیح داده اند نام غیر معمول و ابداع – دورتر از هر کلمه همیشه شنیده می شود، بهتر می باشد.

دنبال این اسم توسعه و روند trademarking خرید مورد استفاده که باعث متخصصان توسعه نام تجاری:

تاسیس هدف استراتژیک خود را بر اساس موقعیت اسم تجاری مدنظر خود را و شخصیت.

توسعه در هر نقطه از 500 تا 1000 نام بالقوه می باشد.

50 نام انتخاب های خود را انتخاب نمایید.

فرستادن لیست خود را به یک وکیل متخصص در نامگذاری و trademarking خرید.

وکیل یک جستجو علامت تجاری اولیه در عرصه کسب و کار خود و در زمینه های مربوط با کسب و کار انجام برای تعیین اینکه آیا استفاده از نام ممکن می باشد شما به دادخواهی آسیب پذیر را از سایر دارندگان برند در حال حاضر و یا در آینده می باشد. در بسیاری از موارد، در زمان حفاری بیش از این، تنها دو یا سه از 50 مطالب اسم خود را به پایان بر روی یک “فرصت خوب را از تصویب” لیست. قیمت برای انجام غربالگری اولیه برای هر نام حدود 25 $ تا 30 $ اجرا می گردد.

وکیل قرار می دهد نام هایی که آن را از قبل غربالگری اولیه از طریق جستجوی دسترس بودن جامع.

این مرحله به طور کلی در اطراف 3000 دلار به $ 4،000 در هر اسم اجرا می گردد و در نتیجه در یک تجزیه و تحلیل ریسک دقیق. اگر اسم بالا به انتخاب شما روشن استفاده نمایید و بدون خطر یک کت و شلوار نقض از صاحب علامت تجاری دیگر تلقی می شود، اجازه وکیل خود را به اجرا – راه رفتن – به ثبت آن به نام خود را. اگر استفاده از آن همراه با بعضی از علامت سوال نقض قوانین، کار با وکیل خود (و در آسانی از تحمل خطر خود را) برای تعیین اینکه آیا یا نه برای ادامه به گرفتن نام با یا بدون علامت تجاری.

ثبت شرکت در بندر امیر آباد

سامان بازدید : 165 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

معرفی بندر امیر آباد جهت ثبت شرکت

وضعیت مناسب استراتژیک و منحصر به فرد از کشور جمهوری اسلامی ایران پتانسیل بالایی در زمینه ترانزیت محموله، با استفاده از آن را در جای درآمد خارجی را، و ترویج موقعیت کشور ایران در تعاملات بین المللی ایجاد کرده باشد. منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به عنوان یکه بندر شمالی متصل به سیستم راه آهن ملی بوده و دروازه ترانزیت ایران در دریای خزر است و نقش مهمی در رابطه با توسعه اقتصادی و رفاه منطقه عهدار دار می باشد. مزایای زیاد، از جمله مکانی بر روی حمل و نقل کریدور بین المللی شمال و جنوب دارد و در اختیار داشتن تعداد زیادی اسکله، منطقه حمایت نزدیک به وقوع (1000 هکتار) و اسکله منطبق بر، رو کشتی، قطار و کامیون هایی که ایجاد یک سیستم حمل و نقل ملت مدل به رهبری جاذبه هها بسیاری از تجار و مالکان کالا به بندر امیرآباد ، حتی اگر از آن شده باشدد فقط جهت یک زمان کوتاه عامل . بار گذاری مدرن و تجهیزات تخلیه و نزدیک به اتفاق مناطق ذخیره سازی باز و پوشش و حذف تشریفات اضافی و استفاده انسان از فن آوری های اطلاعات در زمان عروق در بندر به حداقل رسانده گردیده ، و یک محل امن جهت ذخیره سازی اجناس مختلف ایجاد شده باشد . در همان زمان، منطقه های حمایت گسترده با تمام توانایی زیربنایی و اتصال به سیستم راه آهن داخل  یک فرصت ایده آل جهت سرمایه گذاری در صنایع گوناگون  از جمله محصولات نفتی و پتروشیمی  که می تواند در نظر داشتن مزایای قانونی مناطق ایجاد کرده باشند
وضعیت نمونه  جمهوری اسلامی ایران در بخش های حمل و نقل در منطقه ایجاد شده و ایده تاسیس یک درگاه بزرگ و مدرن را می ببینید دریای خزر (شرقی، مازندران) بعد از چند مطالعات و تحقیقات و بررسی قابلیات منطقه و همچنین مرحله عملیاتی ساخت و ساز بندر بزرگ امیرآباد از سال 1996 آغاز گردیده است، وجود پتانسیل استعدادها و محل مناسب و ارائه دلایل به اندازه کافی جهت متقاعد ساختن شورای عالی مناطق آزاد در سال 1997 به آن را تایید کرد و به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی و درگاه و حمل و نقل سازمان به مدیریتش را در سال 2001 این بندر اختصاص داده باشد افتتاح گردید و در طول فعالیتش خود را تا به استقبال قرار داده است گرمی صاحبان تجارت اجناس و سرمایه گذاران.

ثبت شرکت در کیش

سامان بازدید : 180 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

معرفی منطقه آزاد کیش

معرفی منطقه آزاد کیش عملیات منطقه آزاد کیش و امورش توسط یک سازمان که مسئول تعریف شده باشد و تایید شده باشد توسط شورای عالی مناطق صنعتی اداره می گردد. اهداف اساسی این سازمان در حال انجام امور زیربنایی نیاز هایی در جزیره، کمک به توسعه سازنده، بهبود توسعه اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی مفید است، جذب سرمایه گذاری داخلی و بین المللی، جهت تنظیم بازار اشتغال و جنس، تسهیل حضور فعالان در بازار به منظور وسعت صادرات غیر نفتی، تنظیم مناطق برای تولید اجناس صنعتی در راه اندازی صنایع و در آخر با استفاده از فرصت های خاص آزاد کیش جزیره ای از جمله مجمع عمومی و هیئت مدیره از مدیران و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره از مدیران است و حقوقی بازرسان می باشد. مجامع عمومی مجموعه اهداف طرح عمومی از منطقه از جمله صدور تاییدات جهت بنیاد و یا انحلال شرکتها و موسسات وابسته به آنها ، تدوین و اصلاح قانون های، نظارت بر عملکرد سازمان ها، انتصاب یا کناره گذاری اعضای هیئت مدیره مدیرها و مدیر عامل و همچنین تنظیم عمل (ارزش و روش) جهت گرفتن عوارض از افراد و موسسه هایی و هر نوع عملیاتی که در جزیره کیش انجام شده باشد . منطقه آزاد کیش می باشد که توسط یک هیئت مدیره تشکیل شده از سه یا پنج عضو اداره می گردد. هیئت مدیره دارای تامه قدرت، تعریف شده توسط قانون های رسیدگی به نحوه مدیریت مناطق آزاد تجاری-صنعتی، دارا است جهت انجام تعهدات تعیین گردیده توسط قانون. تعهدات مهم ترین نظم روش عملیات، عقد قرارداد ها، تنظیم شروط به عوارض، تنظیم روش های ثبت نام شرکت ها و خاصیت های صنعتی و یادگیری خود، کشتی ها و هواپیما ها (بدون ثبت اختراع های/ انحصارات). هیئات مدیره نیز با تعیین زمین استفاده می شود در منطقه آزاد، با بهره گیری از، فروش و یا انتقال منابع ملی و با توجه به قانون و اجرایی آیین نامه تصویب شده است توسط مجامع عمومی شامل می شود. مدیر عامل سازمان مناطق آزاد که همچنین رئیس منطقه می باشد در میان اعضای منطقه توسط رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران منصوب گزدیده است جغرافیای مناسب جهت ثبت شرکت در کیش جغرافیا پوششی به مساحت 91 کیلومتر مربع در منطقه آزاد کیش در خط ساحلی شمالی خلیج فارسی قرار گرفته شده ، در 18 کیلومتری سواحل جنوبی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

تعداد صفحات : 7

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 159
  • باردید دیروز : 131
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 515
  • بازدید ماه : 610
  • بازدید سال : 30,133
  • بازدید کلی : 83,702