close
تبلیغات در اینترنت
دیجیتالیها - 3
loading...

دیجیتالیها

ثبت اختراع

سامان بازدید : 22 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

اختراع نتيجه فكر فرد يا افراد است كه براي اولين بار فرآيند يا فرآورده‌اي خاص را ارائه مي‌كند و مشكلي را دريك حرفه‌، فن‌، فناوري‌، صنعت و مانند آنها حل مي‌نمايد. متقاضي ثبت اختراع در ايران بايد مدارك ذيل را جهت تشکيل پرونده ارايه کند: 1. فرم هاي مربوط به ثبت اختراع (اظهارنامه): اين اظهارنامه ها در سه نسخه تهيه و توسط متقاضي تكميل و امضا مي شود. اين فرمها بايد به صورت تايپ شده و به زبان فارسي تهيه و تنظيم شوند در  شرايطي كه متقاضي نتواند فرمها را به زبان فارسي برگرداند بايد متن كامل آن را به زبان انگيسي يا فرانسه تهيه و خلاصه اي از طرح را به زبان فارسي تهيه نمايد. از آنجاييكه فرمهاي اظهارنامه محل كافي براي درج كليه موارد خواسته شده را ندارد لذا مراتب بصورت ضميمه به اظهارنامه الصاق ميگردد. 2. شرح فني اختراع (توصيف اختراع): متقاضي ثبت در ايران بايد مورد اختراع خود رادربرگه هاي A44 بطور كامل و با ذكر تمامي جوانب شرح دهد و سپس آن را در  سه نسخه تهيه و ضميمه اظهارنامه نمايد. شرح اختراع طبق استاندارد زير تهيه شود: الف- عنوان اختراع ب- دانش قبلي مربوطه ج:ارزيابي دانش قبلي د: افشاي اختراع ه: ارائه راه انجام اختراع و: تأثيرات سودمند اختراع ز: ادعاها ح: چكيده ط: اشكال 3. نقشه هاي اختراع: هدف از تهيه اين نقشه ها اين است كه شرح فني اختراع يا توصيف اختراع بيشتر قابل فهم باشد. از نقشه، سه نسخه تهيه و ضميمه اظهارنامه مي گردد. در ترسيم نقشه ها بايد نكات ذيل رعايت شود: • نقشه ها بايد با مركب و از روي مقايس متري كشيده شود. • متقاضي ثبت اختراع يا وكيل قانوني او بايد ذيل نقشه ها را امضا نمايد. • نقشه ها بايد در كاغذهاي 34 سانتيمتر طول و 222 سانتيمتر عرض تهيه شود. • در كشيدن نقشه ها بايد فقط از يك روي كاغذ استفاده شود. • نقشه ها بايد كامپيوتري باشد. 4. ادعانامه: در اين قسمت متقاضي ثبت اختراع توضيحاتي در رابطه با چگونگي اختراع خود بيان مي نمايد. يعني اينكه اختراع انجام شده چه مشكلي را حل مي نمايد و چه راه حل جديدي راارائه مي نمايد. دراين قسمت متقاضي بايد سه شرط ثبت اختراع يعني جديد بودن، ابتكاري بودن و صنعتي بودن مورد اختراع خود را بطور كامل توضيح دهد و همچنين ميزان حمايت ناشي از حق ثبت اخترا ع را مشخص نمايد. ادعاي مخترع بايد در سه نسخه تهيه و به امضاي خود شخص يا وكيل قانوني او برسد و ضميمه اظهارنامه شود. 5. فتوكپي شناسنامه مخترع يا مخترعين 6. فتوكپي كارت ملي. 7. قبض صندوق اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي حاكي از پرداخت وجوه لازم

ثبت شرکت در آلمان

سامان بازدید : 47 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که تمایل به حضور در بازار بین المللی آلمان را دارند می توانند بطور رسمی صاحب شرکت در آلمان گردند. از ویژگی های بارز شرکت آلمانی این می باشد که نیاز به سهامدار آلمانی نیست و متقاضی می تواند مالکیت تمام سهام شرکت را داشته باشد .

انواع شرکتهای قابل ثبت در آلمان برای خارجی ها:

1- ثبت و تأسیس شرکت مستقل در آلمان

اشخاص حقیقی یا حقوقی، می توانند یک شرکت مستقل در آلمان ثبت نمایند.ثبت شرکت در آلمان به صورت مستقل، ملیت شرکت ثبت شده را صد در صد آلمانی، تعیین نموده و تمامی سهام، متعلق به سهامداران و مؤسسین شرکت می باشد.ثبت شرکت مستقل، یکی از راههای اخذ اقامت آلمان و اخذ اقامت اتحادیه اروپا، برای مدیر عامل شرکت ثبت شده و سهامداران می باشد.

2-ثبت شرکت در آلمان به عنوان شعبه ای مستقل از یک شرکت

ثبت شعبه ای از یک شرکت به صورت مستقل در آلمان، امکان پذیر است.به این معنی که یک شرکت ایرانی امکان ثبت شعبه ای در آلمان به صورت مستقل را دارد.شعبه ی شرکت ایرانی، تحت حاکمیت و اعمال مقررات، حکومت مرکزی آلمان قراردارد و شعبه شرکت مستقل ثبت شده در آلمان، لازم است دارای کارکنان و کادر اداری و مدیریتی مستقل باشد و تا حدودی اختیارات مندرج در اساسنامه به مدیران شرکت منتقل شده باشد. این امتیاز فقط متعلق به شرکتهای تجاری است و شرکت های خدماتی، امکان ثبت شعبه در آلمان را ندارند.این شعب مستقل، نیاز به پرداخت مالیات در آلمان و معرفی مدیر شعبه شرکت در آلمان و همچنین ارائه نشانی کامل شرکت در آلمان را دارند.

3-ثبت شعبه شرکت وابسته، به عنوان شعبه شرکت ایران

ثبت شرکت به عنوان شعبه وابسته، در این حالت، تمامی قراردادها و امور مربوط شرکت که در آلمان توسط شرکت ثبت شده در آلمان انجام می شود، به عنوان شعبه مستقل نیست و تابع دفتر مرکزی شرکت، در ایران می باشد.

4-ثبت شرکت در آلمان به عنوان دفتر نمایندگی شرکت

ثبت شرکت به عنوان دفتر نمایندگی در آلمان، این نوع دفاتر، از اختیارات محدودی برخوردارند و صرفا به منظور فعالیت تبلیغاتی یا هماهنگی امور شرکت در خارج از کشور، مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایا ثبت شرکت در آلمان

دریافت اقامت دائم

تجارت آزاد با سراسر دنیا

افتتاح حساب بانکی تجاری در سراسر اروپا

استفاده از سوپسیتهای ویژه

مراحل ثبت شرکت در آلمان

وکالت نامه

عقد قرارداد

درخواست اقامت بلند مدت و تعین وقت سفارت

آماده سازی طرح اقتصادی تجاری توسط اقتصاددان های ما

دریافت تائیدیه از اداره بازرگانی

مراجعه به سفارت آلمان در کشور متقاضی

دریافت اقامت ویزای نوع D

انجام امور مربوط به GmbH

انجام امور مربوط به اداره بازرگانی و مالیات

ثبت شرکت سهامی در آلمان:

شرکت‌های سهامی، نهاد‌هایی‌ حقوقی هستند که در آن دارنده حقوق و تعهدات، شخص سهامدار نیست بلکه خود شرکت می‌باشد. یعنی‌ خود شرکت به عنوان یک شخص حقوقی دارای داراییست، طرف قرارداد است و متعهد به پرداخت مالیات می‌باشد. در شرکت‌های سهامی، مسئولیت، به دارائی کسب و کار شرکت و سرمایه سهام آن محدود می‌‌شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این نوع شرکتها درنظر گرفته شده‌است، و دارای روند حسابرسی گسترده تری نسبت به فرمهای حقوقی دیگر مثل مشارکت می‌‌باشند

شرکت‌های سهام معمولاً بهترین گزینه برای ثبت شرکت‌ در آلمان با چشم انداز نقدینگی بالا در آینده هستند. این شرکتها با هر تعدادی از سهامدار قابل تاسیس می‌‌باشند. دارایی آنها می‌‌تواند به صورت دارائی نقدی یا غیرنقدی مثل املاک و مستغلات و یا ثبت اختراع باشد. توزیع سهم و تعداد سهامداران باید در اساسنامه شرکت قید شود و مورد تایید محضرخانه قرار گیرد.

ثبت شرکت مشارکتی در آلمان:

مهمترین ویژگی‌ مشارکت تعهد شخصی‌ شرکا در قبال کار مشارکتی خود می‌‌باشد. هر شرکت مشارکتی نیازمند حداقل دو شریک می‌‌باشد.

ثبت شعبه و نمایندگی در آلمان:

هر شرکت خارجی‌ با دفتر مرکزی و کسب و کار ثبت شده در خارج از آلمان می‌‌تواند شعبه‌ای در داخل آلمان داشته باشد. شعبه یک شکل کسب و کار مناسب برای شرکت‌های خارجی‌‌ای ست که مایل هستند در آلمان با هدف شروع کسب کار جدید یا حفظ تماس با شرکای تجاریشان در آلمان یا اروپا حضور داشته باشند. در آلمان دو نوع شعبه وجود دارد که تفاوت آنها اساسا از میزان درجه استقلال آنها نسبت به دفتر مرکزیشان در خارج از آلمان نشأت می‌گیرد.

ثبت شرکت در ايتاليا

سامان بازدید : 41 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

آیا قصد ثبت شرکت در ایتالیا را دارید ؟ آیا برای انواع راه های ثبت شرکت در ایتالیا به توضیحاتی نیازمند هستید ؟ برای ثبت شرکت در ایتالیا دنبال راهی برای کسب اقامت هستید ؟ آیا مراحل ثبت شرکت ایتالیا را نمی دانید ؟ تفاوت انواع ثبت شرکت در ایتالیا را می خواهید مقابسه نمایید ؟ امتیازات ثبت شرکت ایتالیا را می خواهید بررسی نمایید ؟ آیا ایرانیان نیز می توانند برای ثبت شرکت در ایتالیا اقدام نمایند ؟ ثبت شرکت با مسئولیت محدود ایتالیا چگونه انجام پذیر می باشد ؟ سرمایه گذاری در ایتالیا چه تفاوتی با ثبت شرکت ایتالیا دارد ؟ آیا سرمایه گذاری در ایتالیا دارای شرایط خاصی می باشد ؟ سرمایه گذاری در ایتالیا به چه صورت می باشد ؟
ايتاليا از جمله کشورهايي است که از امر سرمايه گذاري و راه اندازي کسب و کار در کشور استقبال مي کند، بدين ترتيب مي توان با ثبت شرکت در ايتاليا و راه انداختن کسب و کار در ايتاليا به اين کشور مهاجرت نمود. هم چنين تحصيل در ايتاليا و در دانشگاه هاي بزرگ ايتاليا از ديگر راه هاي مهاجرت به ايتاليا است، با توجه به اين که هزينه تصحيل در ايتاليا بسيار پايين و مقرون به صرفه است و در عين حال امکان برخوداري از بورس و کمک هزينه هاي تحصيلي مختلف در ايتاليا وجود دارد بدين ترتيب سالانه افراد بسياري از ديگر نقاط دنيا با اخذ پذيرش از دانشگاه هاي ايتاليا و براي ادامه تحصيل در ايتاليا راهي ايتاليا مي شوند.
با توجه به اينکه ايتاليا به خصوص در سال هاي اخير با بحران بيکاري و رکود داخلي مواجه است، بدين ترتيب اگرچه پيدا کردن کار در ايتاليا با دشواري مواجه است، اما اين کشور در راستاي رونق اقتصاد داخلي خود از ورود سرمايه به داخل کشور و در نتيجه ورود سرمايه گذران و کارآفرينان به ايتاليا استقبال مي کند.
ثبت شرکت در ايتاليا به صورت الکترونيکي و يا با مرجعه حضوري به ثبت ايتاليا و با ارئه اسناد لازم امکان پذير است، اين اسناد شامل: درخواست فرم ثبت، شرکت نامه، اساسنامه شرکت، فهرست نام و آدرس اعضاي شرکت وسهامداران آن، ميزان ماليات بر ارزش افزوده، ميزان ماليات و بيمه هاي لازم مي باشد. براي ثبت الکترونيکي به جز مدارک مزبور درخواست الکترونيکي نيز لازم است.
ثبت شرکت در ايتاليا امکان کار و سرمايه گذاري و اقامت در ايتاليا را فراهم مي کند. هم چنين با ثبت شرکت در ايتاليا، افراد مي توانند در ديگر کشورهاي اروپايي زندگي و تحصيل کنند. و از مزاياي يک شهروند اروپايي هم چون افتتاح حساب بانکي، خريد وام بانکي، تسهيلات دانشگاهي و درماني برخودار شوند. هم چنين به راحتي براي دريافت ويزاي آمريکا و کاناداو استراليا و يا انگليس درخواست دهند. با ثبت شرکت در ايتاليا پس از سه سال اقامت موقت مي توان اقامت دائم ايتاليا را به دست آورد.

انواع شرکت در ايتاليا شرکت داراي تعهدات محدود( SrL) شرکت سهامي(SpA) شعبه

شرکت داراي تعهدات محدود؛ پرطرفدارترين نوع کسب و کارهاي کوچک در ايتاليا است و حداقل سرمايه مشارکتي آن 10 هزار يورو مي باشد.  در اين نوع شرکت حداقل تعداد سرپرستان 2 نفر است و محدوديت براي سهامدارن خارجي وجود ندارد.

در شرکت سهامي، حداقل سرمايه مشارکتي 120 هزار يورو مي باشد و اين نوع شرکت شکل اصلي شرکت هاي متوسط و بزرک در ايتاليا است. حداقل تعداد سرپرست در آن يک نفر است و محدوديت براي سهامدران خارجي وجود ندارد.

در ايجاد شعبه در ايتاليا شرکت والد خارجي مسئول تمام تعهدات شعبه ايتاليايي آن است   حداقل يک سرپرست مورد نياز است.

ثبت برند بین المللی

سامان بازدید : 43 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

با ثبت بین المللی برند ، خود را در سطح جهانی مطرح کنید !

طبق کنوانسیون پاریس صاحب علامت تجاری (شخص حقیقی یا حقوقی ) می تواند تعدادی تقاضانامه برای ثبت علامت خود در ادارات کشور های مختلف به زبان های گوناکون و با هزینه های متفاوت تودیع نماید.

برای سهولت ثبت برند بین المللی تعدادی از کشور های عضو کنوانسیون پاریس ، سیستم مادرید را به عنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علامت تجاری تصویب کردند.

ایران از سال 82 به سیستم مادرید ملحق شده است. بنابراین فرد متقاضی با ثبت برند ابتدا در کشور مبدا می تواند علامت تجاری خود را در سیستم مادرید به ثبت برساند.و تنها با یک اظهارنامه در صورت تمایل می تواند علامت تجاری خود را در 86 کشور عضو سیستم مادرید به ثبت برساند.
با ثبت بین المللی برند ، خود را در سطح جهانی مطرح کنید !

ثبت برند بین المللی (مادرید)

دغدغه بسیاری از تجار و بازرگانان عزیز کشورمان که به کار صادرات و واردات کالا مشغولند .ثبت برند در کشورهای دیگر نیز می باشد . تا از کپی برداری نام تجاری خود جلوگیری کنند .

در واقع این بازرگانان عزیز کشورمان باید ابتدا در ایران به ثبت برند لاتین بپردازند . سپس در کشور های مد نظر برای ثبت همان برند اقدام کنند .

برای ثبت برند و علائم تجاری در کشور های مختلف با ارائه تقاضانامه های متعدد با زبان های مختلف و هزینه های متفاوت می توان اقدام کرد و به ثبت برند پرداخت .

برای سهولت در ثبت برند مادرید بین المللی 86 کشور عضو کنوانسیون پاریس با هم متحد شده اند و تحت عنوان سیستم مادرید ، یک دستورالعمل بین المللی برای ثبت برند به تصویب رسانده اند .

بنابراین برای ثبت برند در سطح بین الملل به جای چندین تقاضانامه ی متعدد ، با یک تقاضانامه تحت سیستم مادرید می توان برند خود را در همه ی کشور های  عضو این سیستم به ثبت رساند .

مزیت ثبت بین المللی برند و علائم تجاری در سیستم مادرید چیست؟

ثبت بین المللی برند در ابتدا باید در كشور مبداء صورت گیرد و سپس  با تعیین كشورهای مورد نظر درسطح بین المللی انجام می شود امتیاز سیستم مادرید این است كه متقاضی با ارائه یك اظهارنامه بین المللی از طریق وایپو میتواند در همه ی 86 کشور عضو یا تعدادی از آن ها برند خود را به ثبت برساند .
بنابراین مزیت ثبت بین المللی در ساده، ارزان و موثر بودن آن می باشد، یعنی تنها بوسیله یك تقاضانامه بین المللی واحد به یك زبان (فرانسوی، انگلیسی یا اسپانیولی) و پرداخت یك تعرفه به فرانك سوئیس، تحصیل و تامین حمایت از علائم تجارتی یا خدماتی دركشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسر میگردد. همچنین درصورتیكه هرگونه تغییری درعلامت ثبت مبداء ازطرف دارنده آن صورت گیرد از قبیل تغییر نام، آدرس، مالكیت، تمدید و مانند آن، میتوان با تكمیل فرمهای مربوطه و پرداخت هزینه ای اندك تغییرات مزبور را درسطح بین المللی اعمال نمود.

مدارک لازم برای ثبت بین المللی برند و علائم تجاری ( تحت سیستم مادرید )

ارائه تقاضانامه برای ثبت بین المللی برند و علائم تجاری به اداره ثبت علائم تجاری ( باید در نامه اسامی کشورهایی که قصد ثبت برند در آن ها را دارید درج کنید . )
معرفی نامه برای شرکت ها و اشخاص حقوقی بر روی سر برگ شرکت به همراه امضاء اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضاء و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه ی وکالتنامه دادگستری
کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضاء ( یا کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اشخاص حقیقی )
اخذ کارت بازرگانی
کپی آگهی تاسیس شرکت
کپی روزنامه رسمی شرکت
کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود
ارائه ی اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط در پرونده
تکمیل فرم مخصوص لاتین بعد از مشخص کردن کشور های مد نظر برای ثبت ( باید فرم با دقت و به درستی پر شود )
ارائه ی برگه محاسبه هزینه ها همراه با مهر و امضاء متقاضی (Fee Calculation)
رسيد مربوط به پرداخت هزينه بررسي اظهارنامه ثبت بين المللي برند

ثبت شرکت بین المللی

سامان بازدید : 52 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

با ثبت شرکت بین المللی ، کسب و کارتان را جهانی کنید !

ثبت شرکت بین المللی مزایای زیادی دارد . از جمله افتتاح حساب بانکی بین المللی که به تبع آن می توان تحریم ها را دور زد و به موجب آن بازرگانان به نیاز های تجاری خود دستیابی پیدا می کنند. همچنین افراد به موجب ثبت شرکت بین المللی می توانند اقامت در کشورهای دیگر را اخذ کنند . و می توان از معافیت مالیاتی کشور ها که برای افراد حقوقی قائل می شوند ، استفاده کنند.

نکته : در برخی از کشور ها به افراد حقیقی اجازه فعالیت تجاری نمی دهند. بنابراین باید فعالیت خود را در قالب شرکت حقوقی انجام دهند و یک شرکت ثبت کنند.


ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در چین

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در ارمنستان


مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی

* درخواست کتبی و ارائه آن به اداره ثبت علایم تجاری با درج نام های کشورهای مورد نظر

* در صورت مراجعه وکیل و انجام امور اداری بواسطه وی، ارائه وکالت نامه دادگستری ضرورت دارد.

* ارائه مدارک هویتی از قبیل کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضای شرکت

* کپی پاسپورت اعضای شرکت

جواز تاسیس

سامان بازدید : 57 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

به مجوزی که اشخاص اعم از حقوقی یا حقیقی جهت اجرای یک فعالیت تولیدی - اقتصادی اخذ میکنند . جواز تاسیس به دارنده ی آن اجازه می دهد در یکی از شهرک های صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده مشغول به تولید محصولی باشد که در جواز تاسیس ذکر شده است. مرجع صدور جواز بر حسب نوع فعالیت متفاوت می باشد ولی عمدتا وزارت صنعت معدن وتجارت می باشد.سوالات زیر عموما در مورد جواز تاسیس مطرح است:

مزایای اخذجواز تاسیس چیست ؟

تخصیص زمین صنعتی در شهرکهای صنعتی به نرخ مصوب دولتی با پرداخت تنها 30% نقد و 70% اقساط 36 ماهه (هر سه ماه یک قسط)

ثبت برند فارسی برای محصولات در اداره ثبت علائم تجاری

امکان شرکت در نمایشگاههای تجاری داخلی و خارجی

امکان دریافت وام و تسهیلات دولتی با سود تولیدی و تنفس یک الی دو سال و بازپرداخت بلند مدت

در دسترس بودن پیش طرح توجیهی (PFS) تایید شده توسط کارشناسان مرجع صادر کننده برای ارائه و جذب سرمایه گذاری

مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس چقدر است؟

مدت زمان لازم بر حسب سازمان و مرجع صادر کننده جواز تاسیس متفاوت می باشد.

این مدت زمان برای جواز تاسیس های صادره از وزارت صنعت و معدن و تجارت به طور متوسط 7 روز تا 1 ماه می باشد. مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس از وزارت جهادکشاورزی بین 1 ماه الی 4 ماه می باشد.

جوازتاسیس به نام چه کسی صادر میشود؟

جواز تاسیس هم میتواند به نام شخص حقیقی و یا به نام اشخاص حقوقی و شرکتها صادر گردد بسته به متقاضی متفاوت است.

مدارک لازم برای اخذ جوازتاسیس به صورت شخصیت حقیقی چیست ؟

اگر متقاضی جواز تاسیس دارای شخصیت حقیقی می باشد باید برای اخذ جواز کپی شناسنامه و اصل کارت ملی و کارت پایان خدمت به همراه آدرس و شماره های تماس محل اقامت دائمی خودرا به همراه داشته باشد

مدارک لازم برای اخذ جوازتاسیس به صورت شخصیت حقوقی چیست؟

برای اینکه جواز برای شخصیت حقوقی صادر شود، باید کپی شناسنامه مدیر عامل به همراه کارت ملی وی به همراه داشته باشید. آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات شرکت به همراه آدرس و شماره های تماس محل اقامت دائمی نیز از ملزومات برای دریافت جواز تاسیس حقوقی است.

تفاوت جواز تاسیس حقیقی و جواز تاسیس حقوقی در چیست ؟

جواز تاسیس حقیقی و حقوقی از نظر قوانین و کارکرد مشابه هستند و تفاوتی در آن ها مشاهده نمی شود ولی بانک ها برای ارائه تسهیلات به طرح ها و جوازهای تاسیس حقوقی رغبت بیشتری دارند و حتی وامهای بالای یک میلیارد تومان برای جواز حقیقی به ندرت اختصاص داده میشود

چه زمانی می توان برای اخذ زمین دولتی از شهرکهای صنعتی اقدام کرد؟

بعد از اخذ جواز تاسیس، متقاضی می تواند معرفی نامه زمین برای شهرک صنعتی دریافت نماید. چنانچه متقاضی تمایل داشته باشد این مرکز می تواند در خصوص تخصیص زمین و دریافت وام از بانک ها بمنظور تولید نیز خدمات ارائه دهد.


ارائه مشاوره رایگان و بررسی اولیه نوع فعالیت مد نظر سرمایه گذار توسط کارشناسان

عقد قرارداد

ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس بر حسب نوع فعالیت و مرجع صادر کننده توسط متقاضی

تشکیل پرونده و پرکردن کلیه فرم های اداری و سامانه خدمات الکترونیکی در مرجع صادر کننده توسط کارشناسان

اخذ موافقت اولیه و پیگیری ارجاع پرونده به کارشناسان فنی و اقتصادی مرجع صادر کننده

تحقیق و بررسی تقاضا از طریق کارشناسان مرجع صادرکننده

پیگیری و حضور در جلسه دفاع از طرح و رفع اشکالات احتمالی مد نظر کارشناسان مرجع صادرکننده

اخذ تاییدیه درخواست جواز تاسیس از رئیس و معاون مرجع صادرکننده

پیگیری ارجاع پرونده جهت صدور فیش های واریز حقوق دولتی.

حضور سرمایه گذار یا وکیل قانونی در اداره مربوطه برای پرداخت فیش های مالیات و حقوق دولتی و امضا مدارک

صدورو دریافت جواز تاسیس


مدارک مورد نیاز برای عقد قرارداد مشاوره برای اخذ جواز تاسیس توسط اشخاص حقیقی چیست ؟

کپی شناسنامه

کپی کارت ملی

کارت پایان خدمت

مدارک مورد نیاز برای عقد قرارداد مشاوره برای اخذ جواز تاسیس توسط اشخاص حقوقی چیست ؟

کپی آگهی تأسیس

روزنامه رسمی تأسیس

کپی آگهی آخرین تغییرات

کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل وکارت پایان خدمت

کپی شرکتنامه یا اظهارنامه شرکت

مهر شرکت

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ جواز تأسیس به صورت حقیقی و حقوقی متفاوت است ؟

حقیقی بودن یا حقوقی بودن درخواست کننده جواز تاسیس تاثیری در مدت زمان لازم برای طی مراحل و اخذ جواز تاسیس ندارد. مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس به صورت شخصیت حقیقی و حقوقی یکسان می باشد

ابطال جواز تاسیس چیست ؟

جواز تاسیس به درخواست شخص و یا منقضی شدن مدت زمان قانونی جواز ابطال و ازدرجه اعتبار ساقط میگردد.

محدودیت های صدور جواز تاسیس در استان تهران چیست ؟

بر اساس محدودیتی های زیست محیطی و قوانین مصوب در محدوده 120 کیلومتری شهر تهران به غیر از صنایع دارویی، پزشکی و غذایی، برای صنایع دیگر امکان صدور جواز تاسیس وجود ندارد.

آیا بلافاصله پس از اخذ جواز تاسیس امکان تولید انبوه و ارائه به بازار وجود دارد ؟

جواز تاسیس فقط یک موافقت نامه برای احداث تولیدی و راه اندازی طرح بوده لذا برای شروع تولید انبوه بر حسب نوع محصول باید مجوزهای بهداشتی و زیست محیطی و استانداردهای اجباری تهیه و سپس اقدام به اخذ پروانه بهره برداری نماید. تولید انبوه پس از اخذ پروانه بهره برداری امکان پذیر خواهد بود.

آیا برای ثبت برند وجود جواز تاسیس الزامی می باشد ؟

بله، بمنظور ثبت نام تجاری (برند) و علائم تجاری فارسی بمنظور تولید و بسته بندی، شخص متقاضی بایستی دارای جواز تاسیس با مدارکی مربوط به تولید یا بسته بندی باشد.

گواهینامه استاندارد iso

سامان بازدید : 52 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

اخذ گواهینامه استاندارد iso میتواند در هر رشته و صنفی اعم از تولیدی خدماتی بازرگانی صنعتی و غیره اخذ گردد و جهت اعتبار بخشی به واحد صنفی متقاضی میباشد

مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه استاندارد iso

کپی شناسنامه و کارت ملی مدیران

مدارک کامل شرکت

پروانه فعالیت مرتبط

پلمپ دفاتر قانونی شرکت

سامان بازدید : 41 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

پلمپ دفاتر قانونی شرکت می بایست بلافاصله پس از ثبت شرکت و برای شرکتهای ثبت شده سه ماه پایانی هر سال انجام شود تا آن شرکت بتواند کلیه قرارداد ها مطالبات و تراکنش های مالی خود را وارد کنند و به اداره دارایی ارائه کنند .

مدارک مورد نیاز جهت پلمپ دفاتر قانونی شرکت

کپی شناسنامه و کارت ملی مدیران و سهامداران

مدارک شرکت شامل روزنامه رسمی آخرین هیئت مدیره و آگهی تاسیس شرکت آخرین نشانی و موضوع فعالیت شرکت

آخرین لیست سهامداران شرکت

مهرشرکت

طرح صنعتی چیست ؟

سامان بازدید : 48 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

ماده ۲۰ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ایران مصوب ۱۳۸۶  در تعریف طرح صنعتی اینگونه توضیح داده است :

هر گونه ترکیب خطوط یا رنگ ها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط، رنگ ها و یا بدون آن، به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد، طرح صنعتی است. در ثبت طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از قانون نمی باشد.

بر طبق این تعریف ما با طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات روبرو خواهیم بود که قابلیت ثبت شدن را دارد.

 

انواع طرح صنعتی

به صورت خلاصه طرح‌های صنعتی قابل ثبت را می‌توان در سرفصل‌های ذیل خلاصه کرد :

۱- مبلمان و عناصر دکوراسیون (صندلی، میز، صندلی اداری، گلدان و …)

۲- نقشه انواع فرشهای دستباف و ماشینی

۳- وسایل حمل نقل (خودرو، دوچرخه و…)

۴- تجهیزات پزشکی، علمی و آزمایشگاهی (وسایل جراحی، پانسمان و ….)

۵- وسایل برقی و الکترونیک (هم وسایلی که برق تولید کنند و هم وسایلی که از برق به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند)

۶- کفش، کیف و لباس (این طرح‌ها می‌توانند شامل یک نوآوری در ظاهر و کاربردشان باشند)

۷- وسایل و تجهیزات صنعتی و کشاورزی (خودروهای کشاورزی، داشت و کاشت و برداشت، نوآوری در زمینه‌ی کشاورزی)

۸- تجهیزات نظامی و انتظامی (موارد دفاعی و غیر دفاعی چون سلاح‌های گرم و سرد)

۹- وسایل بهداشتی و آرایشی زینت آلات (صابون، وسایل آرایشی)

۱۰- تجهیزات ورزشی (وسایل کوهنوردی هم می‌تواند از این دسته باشد)

۱۱- محصولات گروه سرگرمی و اسباب بازی (اسباب بازی‌های برقی و غیر برقی)

۱۲- واسط کاربری برنامه های نرم افزاری (تحت وب ، دسکتاپ و موبایل)

۱۳- ابزار آلات هنری و موسیقی

۱۴- لوازم خانگی و آشپزخانه (وسایل برقی و غیر برقی)

۱۵- نوشت افزار

 

طرح صنعتی چه مدت اعتبار دارد؟

بر اساس قانون اعتبار یک طرح صنعتی از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت ، پنج سال خواهد بود. ولی شما می‌توانید این مدت را برای دو دوره پنج ساله متوالی دیگر پس از پرداخت هزینه های مربوط تمدید کنید.

شما همچنین یک مهلت شش ماهه برای پرداخت هزینه خواهید داشت که پس از انقضای هر دوره که از پایان دوره شروع شده است خواهد بود و بهتر است برای این کار عجله کنید چون در صورت دیرکرد جریمه تاخیر در نظر گرفته خواهد شد.

 

چه نوع طرح‌هایی قابلیت ثبت طرح صنعتی را دارند؟

براساس ماده‌ی ۲۱  قانون، طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که جدید و یا اصیل باشد. خب در اینجا این سوال پیش می‌آید که از نظر قانون چه طرحی جدید و یا اصیل شمرده می‌شود؟

در جواب باید بگوییم که طرح صنعتی زمانی جدید شمرده می‌شود که از طریق انتشار به طور محسوس و یا از طریق استفاده به هر نحو دیگر قبل از تاریخ تسلیم اظهارنامه یا بر حسب مورد قبل از حق تقدم اظهارنامه برای ثبت در هیچ نقطه ای از جهان برای عموم افشا نشده باشد. به همین دلیل،طرح صنعتی می بایست وجه تمایز داشته باشد و ابتکاری باشد. پس شما نمی‌توانید به عنوان مثال یک دستگاه تصفیه‌ی آب را که قبلا به ثبت رسیده است با چند تغییر ظاهری به عنوان یک طرح صنعتی ثبت کنید.

واژه‌ی اصیل به طرحی گفته می‌شود که به طور مستقل توسط طراح پدید آمده باشد و کپی و تقلید طرح های موجود  یا قدیمی نباشد، این مورد کاملا ملموس خواهد بود چون یک کاربر آگاه می‌تواند این تفاوت را به خوبی تشخیص دهد.

 

کدام طرح‌های صنعتی قابل حمایت نیستند؟

از نظر قانون ۴ نوع طرح قابل حمایت نیستند که عبارتند از :

طرح هایی که تنها در نتیجه عملکرد فنی محصول ایجاد می‌شوند.
آنچه قبلاَ در فنون و صنایع پیش بینی شده باشد.
طرح های حاوی نمادها یا نشان های رسمی
طرح های مخالف نظم یا عفت عمومی

به نکته‌ای در باب ثبت طرح صنعتی دقت کنید و آن دارا بودن شرط” کاربرد صنعتی ” است، کاربرد صنعتی بدین معنا است که طرح صنعتی باید قابلیت باز تولید به روش صنعتی را داشته باشد. همچنین بایستی امکان پیاده سازی طرح صنعتی بر روی یک کالای دو بعدی یا سه بعدی وجود داشته باشد.

در حقیقت شما باید بتوانید یک طرح ملموس و قابل دیدن که بتوان به صورت صنعتی آن را تولید کرد بسازید.

 
برای ثبت طرح صنعتی چه  مدارکی مورد نیاز است؟

اگر طرح صنعتی ای دارید که قابلیت ثبت شدن را دارد باید این مدارک را آماده کنید تا مقدمات ثبت طرح شروع شود.

۱-مدارک مثبت هویت متقاضی و طراح طرح شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده برای اشخاص حقیقی و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات جهت اشخاص حقوقی به صورت خوانا

۲- اگر طرح صنعتی شما دو بعدی باشد، باید ۵ نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی یا ۵ نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه را ارسال کنید

3- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم شود.

4-مدارک نمایندگی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.

چه نوع شرکتی ثبت کنم؟

سامان بازدید : 71 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

کدام نوع شرکت برای من مناسب تر است ؟

 

اگر فعالیت هنری ، حقوقی ، فرهنگی ،آموزشی و به طور کلی فعالیت غیر تجاری دارید، بهترین انتخاب برای شما ثبت موسسه غیر تجاری است.

اگر فعالیت تعاونی زیر نظر وزارت تعاون دارید، بهتر است شرکت تعاونی ثبت کنید. در شرکتهای تعاونی سهام شرکا یکسان و تعداد شرکا معمولا زیاد است.

به شرکتهایی که بیش از نیمی از سهام آنها و در نتیجه کنترل شرکت متعلق به عموم مردم باشد سهامی عام می گویند . مانند کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ، بنابراین اگر قصد ورود به بورس و عرضه سهام شرکت به عموم مردم را دارید، شرکت سهامی عام بهترین انتخاب شماست.

در غیر از این موارد معمولا شرکت مسوولیت محدود و یا سهامی خاص را به ثبت برسانید. این دو نوع شرکت از سایر انواع شرکت رایج تر بوده و مالکیت و سهام آنها به افراد خاص تعلق دارد. برای روشن شدن موضوع و اینکه کدام یک از این دو برایتان مناسب تر است، در ادامه به تفاوت ها و موارد مشابه شرکت های با مسوولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم :

 
تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود :

 

سرمایه در شرکت با مسوولیت محدود بر خلاف شرکت سهامی خاص به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند .
در شرکت با مسوولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل 3 نفر می باشند.
در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص حداقل 35% سرمایه باید نقدا دریکی از شعب بانکها به حساب شرکت واریز و گواهی مربوطه ارائه و حداکثر 65% سرمایه درتعهد سهامداران باشد . در شرکت با مسوولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقرار به دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد.
انتخاب بازرس اصلی و علی البدل درشرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسوولیت محدود اختیاری است .
مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت با مسوولیت محدود مدیران شرکت میتوانند برای مدت نامحدود انتخاب شوند و همچنین می توان مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر کرد.
انتخاب روزنامه کثیر الانتشار (مانند روزنامه ابرار یا اطلاعات یا ...) درشرکت سهامی خاص برای درج آگهی های شرکت الزامی و در شرکت با مسوولیت محدود اختیاری است .
مجامع عمومی درشرکت سهامی خاص توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک نفر رئیس و دو نفر ناظر (هر سه از سهامداران شرکت) و یک نفر منشی اداره می  گردد . در شرکت با مسوولیت محدود مجامع عمومی هیات رییسه نداشته و تنها در شرکتهایی که که تعداد شرکا ء آن از 12نفر بیشتر باشد مجامع عمومی توسط هیئت نظار  اداره خواهد شد .
اعضای هیات مدیره در شرکت سهامی خاص الزاما بایستی سهامدار باشند در صورتیکه مدیران در شرکت با مسوولیت محدود  از بین شرکاء یا از خارج شرکا انتخاب می شوند .
سود در شرکت سهامی خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با مسوولیت محدود به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد و در شرکت با مسوولیت محدود شرکا می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند .
حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام و در شرکت با مسوولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود .
استفاده از سهم الشرکه غیر نقدی (مانند ملک یا خودرو) در شرکت با مسوولیت محدود توسط شرکاء و با مسوولیت آنها صورت می گیرد در حالیکه ارزش گذاری آورده غیر نقدی در شرکت سهامی خاص با کارشناسان رسمی دادگستری خواهد بود .

 
 
تشابه شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود :

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود و سهامی خاص یک میلیون ریال است .
در شرکت سهامی خاص و بامسوولیت محدود شرکت در افزایش سرمایه اختیاری است.


 
تفاوت شرکت سهامی عام و سهامی خاص :

 
فقط شرکت سهامی عام می تواند برای تامین سرمایه اقدام به پذیره نویسی عمومی و یا صدور اوراق قرضه و یا عرضه سهام در بورس اوراق بهادار نماید و چنین امکانی برای شرکت سهامی خاص وجود ندارد .

نقل وانتقال سهام در شرکتهای سهامی عام منوط به موافقت سایر سهامداران نیست ولی در شرکت سهامی خاص، معمولا نقل و انتقال سهام مشروط به موافقت هیات مدیره یا م؛{ عمومی شرکت است .

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی عام 5،000،000 ریال می باشد در حالی که حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی خاص 1،000،000 ریال است .

تعداد سهامداران در شرکت سهامی عام حداقل 5 نفر و در شرکت سهامی خاص حداقل 3 نفر می باشد

تعداد صفحات : 4

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 3,282
  • بازدید سال : 9,354
  • بازدید کلی : 44,423