close
تبلیغات در اینترنت
دیجیتالیها - 3
loading...

دیجیتالیها

اخذ کد اقتصادی بعد از ثبت شرکت

سامان بازدید : 48 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

مراحل اخذ کد کد اقتصادی بعد از ثبت شرکت

کد اقتصادی درواقع یک شناسه اقتصادی 12 رقمی است که به صورت حقوقی و حقیقی بوده و بر اساس ماده 169 قانون مالیاتی به تصویب رسیده در سال 80 کلیه شرکت های به ثبت رسیده ملزم به دریافت آن می باشند.

 

دلایل اخذ کد اقتصادی:

از آنجا که امور اقنصادی در جوامع از طریق مختلفی صورت میپذیرد ،جهت حمایت از فعالیت کنندگان امور تجاری و نیز نظارت بر کلیه فعالیت ها و جلوگیری از تخلف ملزم به شناخت اشخاص فعال در این امور می باشد.  همچنین اشخاصی که متقاضی دریافت کارت بازرگانی هستند ملزم به دریافت این کد می باشند. کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی برای محاسبه سود و میزان مالیات باید این کد را روی فاکتورهای خود درج نمایند.

 

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی:

کلیه اشخاص حقیقی که در امور واردات و صادرات فعالیت نموده و دارای پروانه کسب با مجوز فعالیت مربوطه بوده و دارای محل تجاری هستند ملزم به دریافت کد اقتصادی می باشند.

اشخاص حقوقی که درامور واردات ، صادرات و توزیع مشغول فعالیت می نمایند نیز ملکف به اخذ این کد می باشند.


اشخاص غیر مکلف به اخذ کد اقتصادی:

اشخاص حقیقی که در زمینه امور هنری مشغول به کار هستند. مانند : نویسندگی ، ترجمه کتاب، فیلمسازی و…

اشخاص فعال در زمینه تحقیقی و مشاوره ای مانند اعضای هیئت علمی دانشگاه ها

اشخاص فعال در زمینه های پیمانکاری ( در شرایط خاص)

مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی  حقوقی:

اصل و کپی کلیه مدارک ثبتی شرکت ( شامل اساسنامه ، شرکت نامه ، تقاضانامه و اظهارنامه)

اصل و کپی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت

اصل و کپی روزنامه تاسیس و تغییرات شرکت

اصل و کپی سند مالکیت یا اجاره نامه دارای هلوگرام و کد رهگیری (سند یا اجاره نامه باید به نام شرکت و به آدرس شرکت ثبت شده مطابق با آگهی تایید شده در اداره ثبت شرکت ها باشد.)

مهر شرکت

قبض تلفن شرکت

گواهی امضا اعضای دارای حق امضا شرکت

کپی مدارک هویتی اعضای شرکت( کارت ملی و شناسنامه)

تکمیل دفترچه مالیاتی و فرم های مربوطه

 

مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی حقیقی:

تنظیم درخواست کتبی از جانب متقاضی

کپی پروانه کسب

کپی کلیه صفحات شناسنامه

تکمیل دفترچه مالیاتی و فرم های مربوطه

عکس فرد متقاضی

تخلفات شماره اقتصادی

هرگونه استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی از کد اقتصادی دیگران به صورت غیر مجاز بر خلاف قوانین بوده و تعلق مالیات متوجه صاحب کد اقتصادی است.

مواردی مانند جعل، تقلب، تبانی مربوط به شماره اقتصادی خلاف مقررات بوده و با اشخاص متخلف طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

دریافت هر گونه وجه بیشتر از ارزش مشخص شده کالا جهت درج کد اقتصاد فروشنده و یا عدم درج کد اقتصادی خریدار بر خلاف قوانین بوده و با متخلفین طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

عدم رعایت این دستور العمل ها از سوی اشخاص مربوطه از قبیل عدم ارائه وی یا درج کد اقتصادی طرفین معامله در صورت حساب های خدمات یا فروش کالا، بر خلاف قوانین بوده و با متخلفین طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.




معایب ثبت شرکت

سامان بازدید : 44 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

این مشکلات عمدتا امکان دارد رخ ندهد و یا تعدادی از آنها برای افراد کمی اتفاق افتد و یا اینکه اصلا فردی به اینها به دید مشکل نگاه ننماید .حال به انتخاب خود فرد می باشد که با توجه به معایب ثبت شرکت  فعالیت خود را به صورت حقیقی یا حقوقی شروع کند.

پرداخت نمودن مالیات
از جمله مواردی که بعضی به عنوان معایب ثبت شرکت از آن یاد می‌ نمایند پرداخت مالیات می باشد!
با توجه به اینکه شرکتها هر ساله لازم به ارائه اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی و پرداخت مالیات تعیین گردیده می باشند، برخی مایل به فعالیت به صورت شخصی هستند تا مجبور به پرداخت مالیات مذکور نمی شوند.
پر نمودن دفاتر شرکت
هر شرکتی موظف به کامل کردن دفاتر تجاری پلمپ گردیده و اظهار آن به اداره دارایی در پایان هر سال مالی می باشند. بر خلاف تصور برخی این موضوع لازم به تخصص خاصی ندارد و کافی می باشد مواردی مثل درآمدها، هزینه‌ها، بدهی‌ها، استهلاکات و… در دفتر ثبت شود.
پرداخت کردن حقوق و بیمه کارکنان
مطابق قوانین کار، شرکتها موظف به بیمه کردن کارکنان خود مطابق قانون هستند و طبعا کارفرما علاوه به پرداخت حقوق ماهیانه، وظیفه دارد درصدی از حق بیمه کارمند خود را نیز پرداخت نماید که هزینه ای اضافه بر دیگر هزینه ها بر شرکت تحمیل خواهد کرد. در این مورد باید یادآور گشت که کارفرمای خصوصی نیز مثل کارفرمای حقوقی ملزم به پرداخت حقوق و بیمه کارکنان می باشد و در این مورد تفاوتی وجود نخواهد داشت.
در ضمن این امر اجباری نیست و می‌توان با توافق و رضایت کارمند از اقدام به بیمه کردن چشم پوشی کرد، که البته به جهت رعایت حقوق کارمندان توصیه نمی شود.
لازم داشتن به وجود یک مکان
یکی از موارد الزامی در ثبت شرکت، دادن آدرس مکانی به عنوان آدرس شرکت می باشد. در صورت نداشتن یک دفتر مستقل در ابتدا، در مرحله ثبت می توان از آدرس منزل نیز استفاده نمود… اما بعد از ثبت شرکت و در گام تشکیل پرونده دارایی لزوما باید آدرس یک مکان تجاری با سند یا اجاره نامه به نام شرکت ارائه کرد. بنابراین تعداد زیادی از اشخاص با توجه به اینکه در ابتدای امر دفتری برای آغاز به فعالیت ندارند و یا ترجیح به آغاز فعالیت با هزینه های کمتر هستند، از ثبت شرکت منصرف گردیده و فعالیت به صورت شخصی را ترجیح داده اند.
لزوم آشنایی با قانون تجارت
علت بعضی تردیدها در ثبت شرکت یا عدم آن، ترس از نداشتن آشنایی با قلمرو قانون تجارت و موارد تخصصی آن و پیامدهای ناشی از این عدم آشنایی می باشد.

عیب های ثبت شرکت را با استفاده از مشاوره هایی درست می توان به فرصت هایی خوب در تجارت تبدیل کرد.

مزایای ثبت شرکت

سامان بازدید : 49 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

ثبت یک شرکت جه مزیت هایی می تواند برا صاحبان آن شرکت دارا باشد

سوالی که به صورت کلی در فکر افرادی که تمایل به ثبت شرکت دارند مطرح می شود . این است که اصلا چه نیازی به ثبت شرکت داریم ؟ محدودیت هایی که می تواند ثبت یک شرکت  ایجاد کند چه چیزی است ؟ فواید ثبت شرکت چه می باشد ؟ هزینه و مدت زمان لازم برای ثبت شرکت چقدر است ؟ از مزیت های بیمه تامین اجتماعی برای اعضای یک شرکت چه است؟ پرداخت مالیات شرکت  چگونه می باشد ؟ آیا می دانید دفاتر شرکت را کجا و چگونه باید تهیه نمود و کامل کنید ؟ ثبت شرکت چه محاسنی دارا است؟  مشکلات و موانعی که برای ثبت شرکت وجود دارد کدام است؟

کلیات مزایت های ثبت شرکت  :

اولین و مهم ترین مزیت ثبت شرکت این است که کار شما به صورت کاملا قانونی و رسمی تایید گردیده و با حمایت های دولتی و وجود سابقه شرکتی و حقوقی ، در آینده مشکلات کمی برای شما ایجاد خواهد شد. در نهایت این آسایش خیال ، برای شما بستر بهتری را برای سرمایه گذاری ایجاد می نماید و سرویس های خود را با کیفیت بیشتر و پشتیبانی بهتر ارائه می کند .
مسئولیت مشترک همه اعضای شرکت و جلب اطمینان افرادی که با شما همکاری می کنند.
حمایت قانون از حقوق تمامی اعضای شرکت و طرف های قرار داد شرکت.
ثبت شرکت به شما این اعتبار و قدرت را خواهد داد که  در مناقصات جاری مملکت شرکت کنید.
گرفتن و اعطاء نمایندگی رسمی
تمامی افراد نیازمند دریافت نمایندگی از شرکت های بزرگ و معتبر خارجی و داخلی و فعالیت با عنوان نمایندگی این برنده ها می باشند.
وضوح در اطلاع رسانی به مشتریان و افراد ثالث و جلب اعتماد آن اشخاص
دریافت مجوز ها، امتیازات و اعتبارات از سازمان‌ها و نهادها و امتیاز گرفتن وام های بانکی

ثبت علامت تجاری

سامان بازدید : 46 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

تعریف علامت تجاری

علامت تجاری که می تواند شامل یک یا چند کلمه، حرف، اسم، عدد، سمبل، طرح، تصویر و یا ترکیبی از آنها باشد، علامت مشخصه ای است که کالاها و یا خدمات مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی را معرفی می¬نماید. به علاوه انواعی از علائم تجاری وجوددارند که قابل رویت نیستند، بلکه در قالب نت ها موسیقی که جنبه شنیداری دارند یا به صورت بو که استشمام میشود، مشخص میگردند: مانند رایحه گل هم چنین علائم تجاری میتوانند دو بعدی و سه بعدی نیز باشند.

مزایای ثبت علامت تجاری

با اینکه اکثر کسب و کارها به اهميت استفاده از علائم تجاری به منظورشناسایی محصولاتشان از محصولات رقبا پی برده اند، همه آنها اهميت حمایت ازعلائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده اند.
پس از ثبت علامت طبق قانون، شرکت شما حق انحصاری پيدا می کند و به موجب آن می توانيد از عرضه کالهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عين یا به طریق گمراه کنندهای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگيری کنيد .
اگر علامت تجاری شما ثبت نشود، شرکت های رقيب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت شما به اندازه ای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتيجه سرمایه گذاری شما در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود .
اگر یکی از رقيبان شما از علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری شما استفاده کند، ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به شرکت شما است .
ثبت علامت به شما امكان استفاده انحصاري از علامت را براي كالاهاو يا خدماتي كه تحت اين علامت هستند را مي دهد .
همچنين علامت ثبت شده به شما امكان ميدهد :
مانع استفاده سايرين از علامت بدون كسب مجوز بشويد.
به شما امكان اقامه دعوا و پيگيري دعاوي مربوط به نقض علامت را خواهد داد.
اين علامت به مالكيت شما در آمده و مي توانيد آن را به فروش رسانيد و يا با ليسانس دادن آن به ديگران، كسب منفعت کنید.
البته از علامت ثبت نشده هم مي توان حمايت كرد و ناقضين آن را مورد تعقيب قرار داد اما نيازمند تحقق شرايط مسئوليت مدني است كه مشكلات خود را دارد.

مراحل ثبت نام و علائم تجاری:


1.ارائه مدارک شناسایی لازم ( کپی شناسنامه، کارت ملی و …)
2.کپی جواز فعالیت
3.کپی کارت بازرگانی در صورتی که نام تجاری لاتین باشد. تذکر: در صورت داشتن لوگو و تقاضای ثبت به همراه نام تجاری ارائه شود.
4.ثبت اظهارنامه الکترونیکی
5.واریز مبالغ بابت ثبت اظهارنامه

ثبت اختراع

سامان بازدید : 46 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

اختراع نتيجه فكر فرد يا افراد است كه براي اولين بار فرآيند يا فرآورده‌اي خاص را ارائه مي‌كند و مشكلي را دريك حرفه‌، فن‌، فناوري‌، صنعت و مانند آنها حل مي‌نمايد. متقاضي ثبت اختراع در ايران بايد مدارك ذيل را جهت تشکيل پرونده ارايه کند: 1. فرم هاي مربوط به ثبت اختراع (اظهارنامه): اين اظهارنامه ها در سه نسخه تهيه و توسط متقاضي تكميل و امضا مي شود. اين فرمها بايد به صورت تايپ شده و به زبان فارسي تهيه و تنظيم شوند در  شرايطي كه متقاضي نتواند فرمها را به زبان فارسي برگرداند بايد متن كامل آن را به زبان انگيسي يا فرانسه تهيه و خلاصه اي از طرح را به زبان فارسي تهيه نمايد. از آنجاييكه فرمهاي اظهارنامه محل كافي براي درج كليه موارد خواسته شده را ندارد لذا مراتب بصورت ضميمه به اظهارنامه الصاق ميگردد. 2. شرح فني اختراع (توصيف اختراع): متقاضي ثبت در ايران بايد مورد اختراع خود رادربرگه هاي A44 بطور كامل و با ذكر تمامي جوانب شرح دهد و سپس آن را در  سه نسخه تهيه و ضميمه اظهارنامه نمايد. شرح اختراع طبق استاندارد زير تهيه شود: الف- عنوان اختراع ب- دانش قبلي مربوطه ج:ارزيابي دانش قبلي د: افشاي اختراع ه: ارائه راه انجام اختراع و: تأثيرات سودمند اختراع ز: ادعاها ح: چكيده ط: اشكال 3. نقشه هاي اختراع: هدف از تهيه اين نقشه ها اين است كه شرح فني اختراع يا توصيف اختراع بيشتر قابل فهم باشد. از نقشه، سه نسخه تهيه و ضميمه اظهارنامه مي گردد. در ترسيم نقشه ها بايد نكات ذيل رعايت شود: • نقشه ها بايد با مركب و از روي مقايس متري كشيده شود. • متقاضي ثبت اختراع يا وكيل قانوني او بايد ذيل نقشه ها را امضا نمايد. • نقشه ها بايد در كاغذهاي 34 سانتيمتر طول و 222 سانتيمتر عرض تهيه شود. • در كشيدن نقشه ها بايد فقط از يك روي كاغذ استفاده شود. • نقشه ها بايد كامپيوتري باشد. 4. ادعانامه: در اين قسمت متقاضي ثبت اختراع توضيحاتي در رابطه با چگونگي اختراع خود بيان مي نمايد. يعني اينكه اختراع انجام شده چه مشكلي را حل مي نمايد و چه راه حل جديدي راارائه مي نمايد. دراين قسمت متقاضي بايد سه شرط ثبت اختراع يعني جديد بودن، ابتكاري بودن و صنعتي بودن مورد اختراع خود را بطور كامل توضيح دهد و همچنين ميزان حمايت ناشي از حق ثبت اخترا ع را مشخص نمايد. ادعاي مخترع بايد در سه نسخه تهيه و به امضاي خود شخص يا وكيل قانوني او برسد و ضميمه اظهارنامه شود. 5. فتوكپي شناسنامه مخترع يا مخترعين 6. فتوكپي كارت ملي. 7. قبض صندوق اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي حاكي از پرداخت وجوه لازم

ثبت شرکت در آلمان

سامان بازدید : 80 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که تمایل به حضور در بازار بین المللی آلمان را دارند می توانند بطور رسمی صاحب شرکت در آلمان گردند. از ویژگی های بارز شرکت آلمانی این می باشد که نیاز به سهامدار آلمانی نیست و متقاضی می تواند مالکیت تمام سهام شرکت را داشته باشد .

انواع شرکتهای قابل ثبت در آلمان برای خارجی ها:

1- ثبت و تأسیس شرکت مستقل در آلمان

اشخاص حقیقی یا حقوقی، می توانند یک شرکت مستقل در آلمان ثبت نمایند.ثبت شرکت در آلمان به صورت مستقل، ملیت شرکت ثبت شده را صد در صد آلمانی، تعیین نموده و تمامی سهام، متعلق به سهامداران و مؤسسین شرکت می باشد.ثبت شرکت مستقل، یکی از راههای اخذ اقامت آلمان و اخذ اقامت اتحادیه اروپا، برای مدیر عامل شرکت ثبت شده و سهامداران می باشد.

2-ثبت شرکت در آلمان به عنوان شعبه ای مستقل از یک شرکت

ثبت شعبه ای از یک شرکت به صورت مستقل در آلمان، امکان پذیر است.به این معنی که یک شرکت ایرانی امکان ثبت شعبه ای در آلمان به صورت مستقل را دارد.شعبه ی شرکت ایرانی، تحت حاکمیت و اعمال مقررات، حکومت مرکزی آلمان قراردارد و شعبه شرکت مستقل ثبت شده در آلمان، لازم است دارای کارکنان و کادر اداری و مدیریتی مستقل باشد و تا حدودی اختیارات مندرج در اساسنامه به مدیران شرکت منتقل شده باشد. این امتیاز فقط متعلق به شرکتهای تجاری است و شرکت های خدماتی، امکان ثبت شعبه در آلمان را ندارند.این شعب مستقل، نیاز به پرداخت مالیات در آلمان و معرفی مدیر شعبه شرکت در آلمان و همچنین ارائه نشانی کامل شرکت در آلمان را دارند.

3-ثبت شعبه شرکت وابسته، به عنوان شعبه شرکت ایران

ثبت شرکت به عنوان شعبه وابسته، در این حالت، تمامی قراردادها و امور مربوط شرکت که در آلمان توسط شرکت ثبت شده در آلمان انجام می شود، به عنوان شعبه مستقل نیست و تابع دفتر مرکزی شرکت، در ایران می باشد.

4-ثبت شرکت در آلمان به عنوان دفتر نمایندگی شرکت

ثبت شرکت به عنوان دفتر نمایندگی در آلمان، این نوع دفاتر، از اختیارات محدودی برخوردارند و صرفا به منظور فعالیت تبلیغاتی یا هماهنگی امور شرکت در خارج از کشور، مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایا ثبت شرکت در آلمان

دریافت اقامت دائم

تجارت آزاد با سراسر دنیا

افتتاح حساب بانکی تجاری در سراسر اروپا

استفاده از سوپسیتهای ویژه

مراحل ثبت شرکت در آلمان

وکالت نامه

عقد قرارداد

درخواست اقامت بلند مدت و تعین وقت سفارت

آماده سازی طرح اقتصادی تجاری توسط اقتصاددان های ما

دریافت تائیدیه از اداره بازرگانی

مراجعه به سفارت آلمان در کشور متقاضی

دریافت اقامت ویزای نوع D

انجام امور مربوط به GmbH

انجام امور مربوط به اداره بازرگانی و مالیات

ثبت شرکت سهامی در آلمان:

شرکت‌های سهامی، نهاد‌هایی‌ حقوقی هستند که در آن دارنده حقوق و تعهدات، شخص سهامدار نیست بلکه خود شرکت می‌باشد. یعنی‌ خود شرکت به عنوان یک شخص حقوقی دارای داراییست، طرف قرارداد است و متعهد به پرداخت مالیات می‌باشد. در شرکت‌های سهامی، مسئولیت، به دارائی کسب و کار شرکت و سرمایه سهام آن محدود می‌‌شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این نوع شرکتها درنظر گرفته شده‌است، و دارای روند حسابرسی گسترده تری نسبت به فرمهای حقوقی دیگر مثل مشارکت می‌‌باشند

شرکت‌های سهام معمولاً بهترین گزینه برای ثبت شرکت‌ در آلمان با چشم انداز نقدینگی بالا در آینده هستند. این شرکتها با هر تعدادی از سهامدار قابل تاسیس می‌‌باشند. دارایی آنها می‌‌تواند به صورت دارائی نقدی یا غیرنقدی مثل املاک و مستغلات و یا ثبت اختراع باشد. توزیع سهم و تعداد سهامداران باید در اساسنامه شرکت قید شود و مورد تایید محضرخانه قرار گیرد.

ثبت شرکت مشارکتی در آلمان:

مهمترین ویژگی‌ مشارکت تعهد شخصی‌ شرکا در قبال کار مشارکتی خود می‌‌باشد. هر شرکت مشارکتی نیازمند حداقل دو شریک می‌‌باشد.

ثبت شعبه و نمایندگی در آلمان:

هر شرکت خارجی‌ با دفتر مرکزی و کسب و کار ثبت شده در خارج از آلمان می‌‌تواند شعبه‌ای در داخل آلمان داشته باشد. شعبه یک شکل کسب و کار مناسب برای شرکت‌های خارجی‌‌ای ست که مایل هستند در آلمان با هدف شروع کسب کار جدید یا حفظ تماس با شرکای تجاریشان در آلمان یا اروپا حضور داشته باشند. در آلمان دو نوع شعبه وجود دارد که تفاوت آنها اساسا از میزان درجه استقلال آنها نسبت به دفتر مرکزیشان در خارج از آلمان نشأت می‌گیرد.

ثبت شرکت در ايتاليا

سامان بازدید : 71 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

آیا قصد ثبت شرکت در ایتالیا را دارید ؟ آیا برای انواع راه های ثبت شرکت در ایتالیا به توضیحاتی نیازمند هستید ؟ برای ثبت شرکت در ایتالیا دنبال راهی برای کسب اقامت هستید ؟ آیا مراحل ثبت شرکت ایتالیا را نمی دانید ؟ تفاوت انواع ثبت شرکت در ایتالیا را می خواهید مقابسه نمایید ؟ امتیازات ثبت شرکت ایتالیا را می خواهید بررسی نمایید ؟ آیا ایرانیان نیز می توانند برای ثبت شرکت در ایتالیا اقدام نمایند ؟ ثبت شرکت با مسئولیت محدود ایتالیا چگونه انجام پذیر می باشد ؟ سرمایه گذاری در ایتالیا چه تفاوتی با ثبت شرکت ایتالیا دارد ؟ آیا سرمایه گذاری در ایتالیا دارای شرایط خاصی می باشد ؟ سرمایه گذاری در ایتالیا به چه صورت می باشد ؟
ايتاليا از جمله کشورهايي است که از امر سرمايه گذاري و راه اندازي کسب و کار در کشور استقبال مي کند، بدين ترتيب مي توان با ثبت شرکت در ايتاليا و راه انداختن کسب و کار در ايتاليا به اين کشور مهاجرت نمود. هم چنين تحصيل در ايتاليا و در دانشگاه هاي بزرگ ايتاليا از ديگر راه هاي مهاجرت به ايتاليا است، با توجه به اين که هزينه تصحيل در ايتاليا بسيار پايين و مقرون به صرفه است و در عين حال امکان برخوداري از بورس و کمک هزينه هاي تحصيلي مختلف در ايتاليا وجود دارد بدين ترتيب سالانه افراد بسياري از ديگر نقاط دنيا با اخذ پذيرش از دانشگاه هاي ايتاليا و براي ادامه تحصيل در ايتاليا راهي ايتاليا مي شوند.
با توجه به اينکه ايتاليا به خصوص در سال هاي اخير با بحران بيکاري و رکود داخلي مواجه است، بدين ترتيب اگرچه پيدا کردن کار در ايتاليا با دشواري مواجه است، اما اين کشور در راستاي رونق اقتصاد داخلي خود از ورود سرمايه به داخل کشور و در نتيجه ورود سرمايه گذران و کارآفرينان به ايتاليا استقبال مي کند.
ثبت شرکت در ايتاليا به صورت الکترونيکي و يا با مرجعه حضوري به ثبت ايتاليا و با ارئه اسناد لازم امکان پذير است، اين اسناد شامل: درخواست فرم ثبت، شرکت نامه، اساسنامه شرکت، فهرست نام و آدرس اعضاي شرکت وسهامداران آن، ميزان ماليات بر ارزش افزوده، ميزان ماليات و بيمه هاي لازم مي باشد. براي ثبت الکترونيکي به جز مدارک مزبور درخواست الکترونيکي نيز لازم است.
ثبت شرکت در ايتاليا امکان کار و سرمايه گذاري و اقامت در ايتاليا را فراهم مي کند. هم چنين با ثبت شرکت در ايتاليا، افراد مي توانند در ديگر کشورهاي اروپايي زندگي و تحصيل کنند. و از مزاياي يک شهروند اروپايي هم چون افتتاح حساب بانکي، خريد وام بانکي، تسهيلات دانشگاهي و درماني برخودار شوند. هم چنين به راحتي براي دريافت ويزاي آمريکا و کاناداو استراليا و يا انگليس درخواست دهند. با ثبت شرکت در ايتاليا پس از سه سال اقامت موقت مي توان اقامت دائم ايتاليا را به دست آورد.

انواع شرکت در ايتاليا شرکت داراي تعهدات محدود( SrL) شرکت سهامي(SpA) شعبه

شرکت داراي تعهدات محدود؛ پرطرفدارترين نوع کسب و کارهاي کوچک در ايتاليا است و حداقل سرمايه مشارکتي آن 10 هزار يورو مي باشد.  در اين نوع شرکت حداقل تعداد سرپرستان 2 نفر است و محدوديت براي سهامدارن خارجي وجود ندارد.

در شرکت سهامي، حداقل سرمايه مشارکتي 120 هزار يورو مي باشد و اين نوع شرکت شکل اصلي شرکت هاي متوسط و بزرک در ايتاليا است. حداقل تعداد سرپرست در آن يک نفر است و محدوديت براي سهامدران خارجي وجود ندارد.

در ايجاد شعبه در ايتاليا شرکت والد خارجي مسئول تمام تعهدات شعبه ايتاليايي آن است   حداقل يک سرپرست مورد نياز است.

ثبت برند بین المللی

سامان بازدید : 83 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

با ثبت بین المللی برند ، خود را در سطح جهانی مطرح کنید !

طبق کنوانسیون پاریس صاحب علامت تجاری (شخص حقیقی یا حقوقی ) می تواند تعدادی تقاضانامه برای ثبت علامت خود در ادارات کشور های مختلف به زبان های گوناکون و با هزینه های متفاوت تودیع نماید.

برای سهولت ثبت برند بین المللی تعدادی از کشور های عضو کنوانسیون پاریس ، سیستم مادرید را به عنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علامت تجاری تصویب کردند.

ایران از سال 82 به سیستم مادرید ملحق شده است. بنابراین فرد متقاضی با ثبت برند ابتدا در کشور مبدا می تواند علامت تجاری خود را در سیستم مادرید به ثبت برساند.و تنها با یک اظهارنامه در صورت تمایل می تواند علامت تجاری خود را در 86 کشور عضو سیستم مادرید به ثبت برساند.
با ثبت بین المللی برند ، خود را در سطح جهانی مطرح کنید !

ثبت برند بین المللی (مادرید)

دغدغه بسیاری از تجار و بازرگانان عزیز کشورمان که به کار صادرات و واردات کالا مشغولند .ثبت برند در کشورهای دیگر نیز می باشد . تا از کپی برداری نام تجاری خود جلوگیری کنند .

در واقع این بازرگانان عزیز کشورمان باید ابتدا در ایران به ثبت برند لاتین بپردازند . سپس در کشور های مد نظر برای ثبت همان برند اقدام کنند .

برای ثبت برند و علائم تجاری در کشور های مختلف با ارائه تقاضانامه های متعدد با زبان های مختلف و هزینه های متفاوت می توان اقدام کرد و به ثبت برند پرداخت .

برای سهولت در ثبت برند مادرید بین المللی 86 کشور عضو کنوانسیون پاریس با هم متحد شده اند و تحت عنوان سیستم مادرید ، یک دستورالعمل بین المللی برای ثبت برند به تصویب رسانده اند .

بنابراین برای ثبت برند در سطح بین الملل به جای چندین تقاضانامه ی متعدد ، با یک تقاضانامه تحت سیستم مادرید می توان برند خود را در همه ی کشور های  عضو این سیستم به ثبت رساند .

مزیت ثبت بین المللی برند و علائم تجاری در سیستم مادرید چیست؟

ثبت بین المللی برند در ابتدا باید در كشور مبداء صورت گیرد و سپس  با تعیین كشورهای مورد نظر درسطح بین المللی انجام می شود امتیاز سیستم مادرید این است كه متقاضی با ارائه یك اظهارنامه بین المللی از طریق وایپو میتواند در همه ی 86 کشور عضو یا تعدادی از آن ها برند خود را به ثبت برساند .
بنابراین مزیت ثبت بین المللی در ساده، ارزان و موثر بودن آن می باشد، یعنی تنها بوسیله یك تقاضانامه بین المللی واحد به یك زبان (فرانسوی، انگلیسی یا اسپانیولی) و پرداخت یك تعرفه به فرانك سوئیس، تحصیل و تامین حمایت از علائم تجارتی یا خدماتی دركشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسر میگردد. همچنین درصورتیكه هرگونه تغییری درعلامت ثبت مبداء ازطرف دارنده آن صورت گیرد از قبیل تغییر نام، آدرس، مالكیت، تمدید و مانند آن، میتوان با تكمیل فرمهای مربوطه و پرداخت هزینه ای اندك تغییرات مزبور را درسطح بین المللی اعمال نمود.

مدارک لازم برای ثبت بین المللی برند و علائم تجاری ( تحت سیستم مادرید )

ارائه تقاضانامه برای ثبت بین المللی برند و علائم تجاری به اداره ثبت علائم تجاری ( باید در نامه اسامی کشورهایی که قصد ثبت برند در آن ها را دارید درج کنید . )
معرفی نامه برای شرکت ها و اشخاص حقوقی بر روی سر برگ شرکت به همراه امضاء اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضاء و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه ی وکالتنامه دادگستری
کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضاء ( یا کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اشخاص حقیقی )
اخذ کارت بازرگانی
کپی آگهی تاسیس شرکت
کپی روزنامه رسمی شرکت
کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود
ارائه ی اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط در پرونده
تکمیل فرم مخصوص لاتین بعد از مشخص کردن کشور های مد نظر برای ثبت ( باید فرم با دقت و به درستی پر شود )
ارائه ی برگه محاسبه هزینه ها همراه با مهر و امضاء متقاضی (Fee Calculation)
رسيد مربوط به پرداخت هزينه بررسي اظهارنامه ثبت بين المللي برند

ثبت شرکت بین المللی

سامان بازدید : 86 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

با ثبت شرکت بین المللی ، کسب و کارتان را جهانی کنید !

ثبت شرکت بین المللی مزایای زیادی دارد . از جمله افتتاح حساب بانکی بین المللی که به تبع آن می توان تحریم ها را دور زد و به موجب آن بازرگانان به نیاز های تجاری خود دستیابی پیدا می کنند. همچنین افراد به موجب ثبت شرکت بین المللی می توانند اقامت در کشورهای دیگر را اخذ کنند . و می توان از معافیت مالیاتی کشور ها که برای افراد حقوقی قائل می شوند ، استفاده کنند.

نکته : در برخی از کشور ها به افراد حقیقی اجازه فعالیت تجاری نمی دهند. بنابراین باید فعالیت خود را در قالب شرکت حقوقی انجام دهند و یک شرکت ثبت کنند.


ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در چین

ثبت شرکت در قبرس

ثبت شرکت در ارمنستان


مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی

* درخواست کتبی و ارائه آن به اداره ثبت علایم تجاری با درج نام های کشورهای مورد نظر

* در صورت مراجعه وکیل و انجام امور اداری بواسطه وی، ارائه وکالت نامه دادگستری ضرورت دارد.

* ارائه مدارک هویتی از قبیل کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضای شرکت

* کپی پاسپورت اعضای شرکت

جواز تاسیس

سامان بازدید : 108 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

به مجوزی که اشخاص اعم از حقوقی یا حقیقی جهت اجرای یک فعالیت تولیدی - اقتصادی اخذ میکنند . جواز تاسیس به دارنده ی آن اجازه می دهد در یکی از شهرک های صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده مشغول به تولید محصولی باشد که در جواز تاسیس ذکر شده است. مرجع صدور جواز بر حسب نوع فعالیت متفاوت می باشد ولی عمدتا وزارت صنعت معدن وتجارت می باشد.سوالات زیر عموما در مورد جواز تاسیس مطرح است:

مزایای اخذجواز تاسیس چیست ؟

تخصیص زمین صنعتی در شهرکهای صنعتی به نرخ مصوب دولتی با پرداخت تنها 30% نقد و 70% اقساط 36 ماهه (هر سه ماه یک قسط)

ثبت برند فارسی برای محصولات در اداره ثبت علائم تجاری

امکان شرکت در نمایشگاههای تجاری داخلی و خارجی

امکان دریافت وام و تسهیلات دولتی با سود تولیدی و تنفس یک الی دو سال و بازپرداخت بلند مدت

در دسترس بودن پیش طرح توجیهی (PFS) تایید شده توسط کارشناسان مرجع صادر کننده برای ارائه و جذب سرمایه گذاری

مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس چقدر است؟

مدت زمان لازم بر حسب سازمان و مرجع صادر کننده جواز تاسیس متفاوت می باشد.

این مدت زمان برای جواز تاسیس های صادره از وزارت صنعت و معدن و تجارت به طور متوسط 7 روز تا 1 ماه می باشد. مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس از وزارت جهادکشاورزی بین 1 ماه الی 4 ماه می باشد.

جوازتاسیس به نام چه کسی صادر میشود؟

جواز تاسیس هم میتواند به نام شخص حقیقی و یا به نام اشخاص حقوقی و شرکتها صادر گردد بسته به متقاضی متفاوت است.

مدارک لازم برای اخذ جوازتاسیس به صورت شخصیت حقیقی چیست ؟

اگر متقاضی جواز تاسیس دارای شخصیت حقیقی می باشد باید برای اخذ جواز کپی شناسنامه و اصل کارت ملی و کارت پایان خدمت به همراه آدرس و شماره های تماس محل اقامت دائمی خودرا به همراه داشته باشد

مدارک لازم برای اخذ جوازتاسیس به صورت شخصیت حقوقی چیست؟

برای اینکه جواز برای شخصیت حقوقی صادر شود، باید کپی شناسنامه مدیر عامل به همراه کارت ملی وی به همراه داشته باشید. آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات شرکت به همراه آدرس و شماره های تماس محل اقامت دائمی نیز از ملزومات برای دریافت جواز تاسیس حقوقی است.

تفاوت جواز تاسیس حقیقی و جواز تاسیس حقوقی در چیست ؟

جواز تاسیس حقیقی و حقوقی از نظر قوانین و کارکرد مشابه هستند و تفاوتی در آن ها مشاهده نمی شود ولی بانک ها برای ارائه تسهیلات به طرح ها و جوازهای تاسیس حقوقی رغبت بیشتری دارند و حتی وامهای بالای یک میلیارد تومان برای جواز حقیقی به ندرت اختصاص داده میشود

چه زمانی می توان برای اخذ زمین دولتی از شهرکهای صنعتی اقدام کرد؟

بعد از اخذ جواز تاسیس، متقاضی می تواند معرفی نامه زمین برای شهرک صنعتی دریافت نماید. چنانچه متقاضی تمایل داشته باشد این مرکز می تواند در خصوص تخصیص زمین و دریافت وام از بانک ها بمنظور تولید نیز خدمات ارائه دهد.


ارائه مشاوره رایگان و بررسی اولیه نوع فعالیت مد نظر سرمایه گذار توسط کارشناسان

عقد قرارداد

ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس بر حسب نوع فعالیت و مرجع صادر کننده توسط متقاضی

تشکیل پرونده و پرکردن کلیه فرم های اداری و سامانه خدمات الکترونیکی در مرجع صادر کننده توسط کارشناسان

اخذ موافقت اولیه و پیگیری ارجاع پرونده به کارشناسان فنی و اقتصادی مرجع صادر کننده

تحقیق و بررسی تقاضا از طریق کارشناسان مرجع صادرکننده

پیگیری و حضور در جلسه دفاع از طرح و رفع اشکالات احتمالی مد نظر کارشناسان مرجع صادرکننده

اخذ تاییدیه درخواست جواز تاسیس از رئیس و معاون مرجع صادرکننده

پیگیری ارجاع پرونده جهت صدور فیش های واریز حقوق دولتی.

حضور سرمایه گذار یا وکیل قانونی در اداره مربوطه برای پرداخت فیش های مالیات و حقوق دولتی و امضا مدارک

صدورو دریافت جواز تاسیس


مدارک مورد نیاز برای عقد قرارداد مشاوره برای اخذ جواز تاسیس توسط اشخاص حقیقی چیست ؟

کپی شناسنامه

کپی کارت ملی

کارت پایان خدمت

مدارک مورد نیاز برای عقد قرارداد مشاوره برای اخذ جواز تاسیس توسط اشخاص حقوقی چیست ؟

کپی آگهی تأسیس

روزنامه رسمی تأسیس

کپی آگهی آخرین تغییرات

کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل وکارت پایان خدمت

کپی شرکتنامه یا اظهارنامه شرکت

مهر شرکت

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ جواز تأسیس به صورت حقیقی و حقوقی متفاوت است ؟

حقیقی بودن یا حقوقی بودن درخواست کننده جواز تاسیس تاثیری در مدت زمان لازم برای طی مراحل و اخذ جواز تاسیس ندارد. مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس به صورت شخصیت حقیقی و حقوقی یکسان می باشد

ابطال جواز تاسیس چیست ؟

جواز تاسیس به درخواست شخص و یا منقضی شدن مدت زمان قانونی جواز ابطال و ازدرجه اعتبار ساقط میگردد.

محدودیت های صدور جواز تاسیس در استان تهران چیست ؟

بر اساس محدودیتی های زیست محیطی و قوانین مصوب در محدوده 120 کیلومتری شهر تهران به غیر از صنایع دارویی، پزشکی و غذایی، برای صنایع دیگر امکان صدور جواز تاسیس وجود ندارد.

آیا بلافاصله پس از اخذ جواز تاسیس امکان تولید انبوه و ارائه به بازار وجود دارد ؟

جواز تاسیس فقط یک موافقت نامه برای احداث تولیدی و راه اندازی طرح بوده لذا برای شروع تولید انبوه بر حسب نوع محصول باید مجوزهای بهداشتی و زیست محیطی و استانداردهای اجباری تهیه و سپس اقدام به اخذ پروانه بهره برداری نماید. تولید انبوه پس از اخذ پروانه بهره برداری امکان پذیر خواهد بود.

آیا برای ثبت برند وجود جواز تاسیس الزامی می باشد ؟

بله، بمنظور ثبت نام تجاری (برند) و علائم تجاری فارسی بمنظور تولید و بسته بندی، شخص متقاضی بایستی دارای جواز تاسیس با مدارکی مربوط به تولید یا بسته بندی باشد.

تعداد صفحات : 5

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 138
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 564
  • بازدید ماه : 1,631
  • بازدید سال : 15,345
  • بازدید کلی : 50,414